شناسهٔ خبر: 56390990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

مولوی عبدالحمید:

نمی‌توانید یک منکر را با ارتکاب منکری دیگر اصلاح کنید

صاحب‌خبر -

به گزارش شفقنا از دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه اول مهر ۱۴۰۱ با اشاره به حوادث اخیر  اظهار کرد:
نگذارید مطالبات مردم انباشته شود. به این مطالبات رسیدگی کنید. جمهوریت یعنی اینکه حاکمیت و سرنوشت به دست ملت باشد. حضرت رسول (ص) در خدمت مردم بوده و حرف آن‌ها را شنیده است. حاکم وقتی مهربان باشد، حرف مردم را می‌شنود. شما هم حرف مردم را بشنوید. در این کشور انسان‌های فرهیخته و صاحب‌نظر زیادند؛ حرف این‌ها را بشنوید. ما دیری‌ست به‌عنوان خیرخواه شما می‌گوییم تریبون آزاد بگذارید؛ انتقادات مردم را بشنوبد.
او ادامه داد: گزینش افراد برای نمایندگی مجلس، ریاست‌جمهوری و خبرگان رهبری به گونه‌ای است که نخبگان نقدهایی به آن دارند. باید طیف‌های مختلف امکان نمایندگی را داشته باشند و کشور جایگاه اصلی خود را پیدا کند. وقتی تفکرات مختلف گرد هم می‌آیند، کشور بیشتر رشد می‌کند و صدای موافقان و مخالفان باید شنیده شود. کشوری را نمی شود پلیسی و امنیتی اداره کرد. کشور را به دست صاحب اندیشه و نظر بسپارید. وظیفه پلیس و نیروهای امنیتی چیز دیگری است و هرکس باید در میدان خود قرار بگیرد. این می‌تواند امنیت کشور و ملت ایران را حفظ کند. جمهوری اسلامی باید از تمام جمهوری‌های دیگر دنیا بیشتر به مردم متکی باشد.
وی با تأکید بر لزوم شنیدن صدای مردم، گفت: ما خیرخواه ملت و حاکمیت هستیم و این را می‌گوییم که جامعه دچار التهاب است. مردم آزادی می‌خواهند و نیاز دارند حرفشان شنیده شود. این مردم در صحنه‌های مختلف از شما حمایت کرده‌اند و حالا شما هم باید به حرف ملت‌تان گوش کنید. تغییرات ایجاد کنید و نظر مردم را بپرسید. تنها با یک طیف خاص مشورت نکنید. در موضوع برجام نیز تریبون آزاد بگذارید تا مردم هم حرف خودشان را بزنند. عقل تنها با مردان نیست و بسیاری اوقات زنان مشورت‌های بهتری دارند. نفع شما در این است که حرف‌های همه مردم را بشنوید و به حرف‌های خوب عمل کنید اما شما با طیف خاصی مشورت می‌کنید و تصمیم می‌گیرید.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با تسلیت درگذشت مهسا امینی بیان داشت: درگذشت خانم مهسا امینی ضایعه بزرگی بود. ما نمی‌دانیم دولتمردان و سایر بزرگان چه فکری دارند، اما ما از لحاظ شرعی به هیچ‌  مأمور مردی اجازه نمی‌دهیم دست دختر و زن کسی دیگر را، حتی اگر سرش برهنه باشد، بگیرد و داخل ماشین بیندازد، زیرا برهنه‌کردن سر خلاف شرع است اما گرفتن دست نامحرم هم خلاف شرع است. شما هرگز نمی‌توانید یک منکر را با ارتکاب منکری دیگر اصلاح کنید.

نظر شما