شناسهٔ خبر: 56390752 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتراف پنتاگون: ارتش آمریکا سال گذشته ۱۲ غیرنظامی را کشته است

تهران- ایرنا- پنتاگون با انتشار گزارشی اعتراف کرد که ارتش ایالات متحده آمریکا مسئولیت کشته شدن ۱۲ غیرنظامی را در سال ۲۰۲۱ که همگی در افغانستان بودند، می‌پذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، در بخش غیرمحرمانه این گزارش، تخمین زده شده که ۱۲ غیرنظامی در سال گذشته میلادی در عملیات نظامی آمریکا کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، پنتاگون پیشتر مسئولیت کشته شدن ۱۰ عضو یک خانواده از جمله هفت کودک را در جریان عملیات آشفته عقب‌نشینی ایالات متحده آمریکا در پایان ماه اوت ۲۰۲۱ از کابل پذیرفته بود.

به نوشته لو فیگارو، در سند عمومی که پنتاگون منتشر کرده، مشخص شده است که یک غیرنظامی نیز در حمله ایالات متحده در تاریخ هشتم ژانویه ۲۰۲۱ در هرات و یک غیرنظامی در ۱۱ اوت در قندهار کشته و ۲ غیرنظامی نیز در ۱۸ ژانویه در قندهار زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، ارتش ایالات متحده آمریکا همچنین اعتراف کرده است که سه غیرنظامی را در تاریخ یکم ژانویه ۲۰۲۱ در حمله‌ای در کونیو بارو (Qunyo Barrow) سومالی مجروح کرده است.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که پنتاگون آمار پیشین خود برای شناسایی ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ که همگی مربوط به سوریه بوده را مورد ارزیابی مجدد قرار داده است.

نظر شما