شناسهٔ خبر: 56390564 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

این پیام را جدی بگیرید

حمیدرضا معصومیان - دبیر سرویس ورزش روزنامه شهرآرا

صاحب‌خبر -

اول/ تیم امید وحدت امروز برای شرکت در هفته ششم لیگ دسته‌اول کشور به ساوه رفته و قرار است با حضور در برابر تیم قدرتمند خوشه‌طلایی ساوه یک آبروریزی دیگر برای فوتبال خراسان رقم بزند! تیم بی‌دروپیکری که در حال خلق بدترین رکورد‌ها در تاریخ فوتبال ایران است، این روز‌ها یک‌تنه کمر به بی‌آبروکردن مشهدی‌ها بسته است. وضعیت این تیم که وارث پدیده شوم شهرخودرو است، روزبه‌روز بدتر و پیچیده‌تر شده و انواع و اقسام فرمول‌هایی که برای نجاتش مطرح شده، به بن‌بست خورده است. حالا خیلی‌ها منتظرند این مریض در حال احتضار تمام کند تا خیال همه راحت شود.

دوم/ درحالی‌که نماینده تازه‌تأسیس استانمان در لیگ دسته‌اول کشور در حال گندزدن به آبروی فوتبال خراسان است، در لیگ دسته‌دوم هم وضعیت تنهانماینده استان تعریفی ندارد. با اینکه فقط پنج روز تا شروع لیگ باقی مانده، وضعیت تیم پیام توس بلاتکلیف است و هیچ‌چیز درباره این تیم که گاهی گفته می‌شود به خارج از استان فروخته شده و گاه گفته می‌شود همچنان نماینده خراسانی‌ها در لیگ دسته‌دوم است، مشخص نیست! تیمی که وارث نام محبوب پیام است و قرار بود گذشته این تیم را احیا کند، در آستانه فروپاشی مطلق است و این در شرایطی است که وضعیت پیام توس از نظر سبقه، جایگاه و ظرفیت هواداری با امید وحدت قابل مقایسه نیست.

سوم/ اگر امید وحدت یا همان شهرخودرو ده‌ها پرونده داخلی و خارجی دارد و به صغیر و کبیر بدهکار است، پیام این مشکل را (دست‌کم به این حادی) ندارد. در این تیم نه از پنجره بسته خبری هست و نه از بازیکنان بی‌کیفیت. تنها مشکل این تیم مالک و صاحب‌امتیازش است که فقط در ازای ۶ میلیارد تومان که پول یک آپارتمان در همین مشهد خودمان است، تیمش را فروخته یا در حال فروشش است! عددی که برای مدیریت ورزش استان هیچ است و به‌جای سروکله‌زدن برای منصرف کردن مالک می‌تواند پولش را بدهد و این امتیاز و این نام را برای فوتبال خراسان حفظ کند. مشابه همان کاری را که برای والیبال انجام شد، در مقیاسی کوچک‌تر می‌شود برای پیام انجام داد و این سرمایه را به‌آسانی برای فوتبال خراسان ذخیره کرد.

چهارم/ یک طرف تیمی داریم تازه‌تأسیس و بدسابقه برای مشهدی‌ها که فقط ۲۵ میلیارد تومان بدهی معلوم و به‌اصطلاح روی خاک دارد و طرف دیگر تیمی باسابقه و خوش‌نام که با ۶ میلیارد مشکلش حل می‌شود. این طرف تیمی بدون ساختار، بازیکن و حتی مربی و آن طرف تیمی که همه این‌ها را دارد و می‌تواند در عرض ۲۴ ساعت دوباره جمعشان کند. عقل سلیم می‌گوید دندان تیمی را که جز دردسر هیچ‌چیز نداشته است، باید کشید و به داد تیمی رسید که می‌تواند این آبروی بربادرفته را برگرداند. چیزی تا شروع لیگ نمانده و بر مسئولان ورزشی و فوتبالی شهرمان واجب است که کدورت‌ها و اختلافات حزبی‌شان را دست‌کم در این فقره کنار بگذارند. شاید آسمان فوتبال خراسان در این روز‌های سخت بار دیگر آفتابی شود.

نظر شما