شناسهٔ خبر: 56390359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دهقانی فیروزآبادی: اقتصاد دانش بنیان را قطعا محقق می‌کنیم/ بازار ملی، ناموس ملی است

دهقانی فیروز آبادی گفت: مسئله دیگر توجه جدی به بازار ملی است که بازار ملی، ناموس ملی است و اگر بتوانیم بخشی از بازار ملی را در حوزه نوآوری و شرکت های نوپا و شرکت های فن آور بیاوریم، قطعا یک اتفاق بزرگ در این حوزه رقم خواهد خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر دهقانی فیروز آبادی سرپرست معاونت علم و فناوری رئیس جمهور در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با سیاست های جدید معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه علم و فناوری و نوآوری در کشورهای زحمات های زیادی کشیده شده و بنیان های خوبی گذاشته شده که حتما بایستی با اقتدار ادامه و توسعه پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: تصویب قانون جهش تولید یک اتفاق بزرگ در کشور بود. قانون جهش تولید یک نسل جدید را از تاثیرگذاری علمی و فناوری ریاست جمهوری در عرصه نوآوری به منصه ظهور خواهد گذاشت.

سرپرست معاونت علمی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: به نظر می رسد بزرگترین نقشی که معاونت علمی باید در این دوره داشته باشد بحث سیاست گذاری و راهبری و نظارت و پیگیری نفوذ نوآوری در همه دستگاه های کشور است. اقتصاد دانش بنیان قطعا محقق می شود وقتی که در همه دستگاه ها و ارکان کشور نوآوری به عنوان واقعی و باور نفوذ پیدا کند و این یکی از برنامه های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که این را پیگیری و ادامه دهد. 

دهقانی تصریح کرد: مسئله بعدی توجه به ثروت های ملی است که ما در شهرهایمان داریم . توسعه متوازن زیست گون نوآوری کشور امری مهم است. ما یک کشور بسیار ثروتمند داریم با فرصت های اقتصادی و فن آورانه بسیار بالا. یکی از اهداف جدی در این دوره این است که توجه ویژه کنیم به شهرهای دیگر و استعدادهایی که در شهرهایمان هستند که بتوانیم بذرهای کسب و کارهای نوپا را آنجا بارور کنیم و توسعه دهیم.

وی گفت: مسئله دیگر توجه به مدل های توسعه مالی است و فرهنگ زیست گون نوآوری در جامعه خود جا افتاده است ما نیاز داریم بتوانیم مدل های مالی برخواسته از اقتصاد مردمی و مقاومتی را توسعه دهیم. برای تعیین مالی شرکت های نوپا و استارت آپ و مجموعه های بزرگ نوآوری این توسعه امری ضروری است. 

 دهقانی فیروز آبادی عنوان کرد: مسئله دیگر توجه جدی به بازار ملی است که بازار ملی، ناموس ملی است و اگر بتوانیم بخشی از بازار ملی را در حوزه نوآوری و شرکت های نوپا و شرکت های فن آور بیاوریم، قطعا یک اتفاق بزرگ در این حوزه رقم خواهد خورد. 

وی در پایان افزود: مسئله آخر توجه ویژه به صادرات محصولات دانش بنیان است. صادرات فناوری های نرم و صادرات نرم افزار. ما در کشور توان زیادی برای تولید نرم افزارها و صادرات نرم داریم و این وسط توجه ویژه به حوزه علوم انسانی و حوزه رسانه وحوزه فناوری های نرم و فناوری های اجتماعی که یکی از تاثیرگذارترین عرصه های ورود فناوری ما در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما