شناسهٔ خبر: 56389846 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دانشگاه‌ها ماموران ویژه ارتقای بهره‌وری و جهش تولید در صنایع مختلف شدند

بر اساس آمایش سرزمینی، ماموریت‌های ویژه‌ای برای همه دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در استان‌های مختلف تعیین شد.

صاحب‌خبر -

ماموریتی که با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان و ابلاغ آیین‌نامه‌های آن توسط هیات وزیران به دستگاه‌های مختلف؛ تعریف و تدوین شد و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط؛ اجرایی شدن آن را به عهده دارند.

بر اساس این آیین‌نامه، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در چهارچوب قوانین و مقررات و بر اساس این ماموریت‌ها، موظفند زنجیره ارزش محصولات و تولیدات صنعتی و کشاورزی در آن استان‌ها را شناسایی و اقدامات لازم برای ارتقای بهره‎‌وری و جهش تولید را انجام دهند.   

همچنین این وزارت خانه موظف است الزامات تحقق نظام جامع آموزش برای صنعت و جامعه که شامل بسته‌های سیاستی جامع دربرگیرنده برنامه و محتوای درسی، پذیرش دانشجو و حوزه گسترش را با هدف پاسخ به نیاز‌های جامعه و صنعت را در دانشگاه‌های کشور فراهم کند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این کار را با هدف تدوین الگوی دانشگاه تمدن سازی و حکمت بنیان ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ ابلاغ این ایین نامه تدوین و برای اجرا ابلاغ کند.

نظر شما