شناسهٔ خبر: 56389812 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

پایان شایعات در چین؛

شی جینپینگ در انظار عمومی دیده شد

پس از غیبت چندین روزه شی جینپینگ از انظار عمومی که به شایعات علیه این رهبر سیاسی ۶۹ ساله چین دامن زد، رئیس‌جمهوری چین روز سه‌شنبه در تلویزیون دولتی کشورش دیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در حال بازدید از نمایشگاهی در سالن نمایشگاه پکن با موضوع "پیشرفت در عصر جدید" نشان داده شد.

شی که رهبر حزب حاکم کمونیست و ارتش آزادی‌بخش خلق چین است، به همراه لی کچیانگ، نخست وزیر چین و دیگر مقامات عالی‌رتبه دیده شد که در حال بازدید و اظهارنظر درباره پیشرفت اقتصادی کشورشان طی دهه گذشته بودند.

این دیدار، اولین حضور شی در تلویزیون چین از زمان بازگشت از نشست منطقه‌ای ازبکستان در اواسط سپتامبر به شمار می‌رود. طبق قوانین پاندمی در چین، او باید یک هفته پس از بازگشت در قرنطینه می‌ماند.

چین هر از گاهی با شایعاتی درباره درگیری‌های داخلی سیاسی تا تلاش برای کودتاها، هدف قرار می‌گیرد. طی روزهای گذشته شایعاتی از وقوع کودتا در چین و حبس خانگی شی جینپینگ منتشر شده بود.

شی قدرتمندترین رهبر چین طی چندین دهه گذشته به شمار می‌رود و هیچ رقیب شناخته‌شده‌ای ندارد و محدودیت دوره حکومت در قانون اساسی را هم لغو کرده و همین به او اجازه می‌دهد تا هر زمان که مایل باشد در قدرت بماند.

اینکه رهبران چین چند روز یا حتی چند هفته در دید عموم نباشند، امری غیرعادی نیست. با این حال زمانبندی غیبت شی که درست چند هفته پیش از کنگره مهم حزبی بود، موجب شد تا بازار شایعات داغ شود. این نشست مهم هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود و انتظار می‌رود او برای سومین مرتبه رئیس‌جمهوری چین شود.

برچسب‌ها:

نظر شما