شناسهٔ خبر: 56389223 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

وزیر ارتباطات:برداشته شدن محدودیت اینترنت به عهده مرجعی است که فیلتر آن را به ما دستور داده/ جلسه ای در خصوص فیلترینگ دائمی اینستاگرام تشکیل نشده است

زارع پور وزیر ارتباطات در پاسخ به شایعات دائمی شدن فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ توسط شورای عالی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی اصلا در این مدت جلسه‌ای نداشت

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ وزیر ارتباطات گفت: برخی از پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی در اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند و بستری برای اغتشاشات شده بودند و بنا به صلاح دید، محدودیت‌هایی اعمال شد و برداشتن محدودیت‌ها به تشخیص مراجعی است که محدودیت‌ها را به ما ابلاغ کردند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با رفع محدودیت ها در واتساپ و اینستاگرام گفت:  برخی از پلتفرم‌های عمدتا آمریکایی در اغتشاشات نقش سازماندهی داشتند و بستری برای اغتشاشات شده بودند و بنا به صلاح دید، محدودیت‌هایی اعمال شد و برداشتن محدودیت‌ها به تشخیص مراجعی است که محدودیت‌ها را به ما ابلاغ کردند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات عادی برای بحث کسب و کار مردم را مرتفع کنیم تا کسب و کارها بیش از این آسیب نبینند. همان طور که کسب و کارهای فیزیکی این مدت آسیب دیدند کسب و کارهای مجازی هم اثر پذیرفتند و مسئولیت با افرادی است که اغتشاش ایجاد کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هر اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنت طبق قواعد جمهوری اسلامی برای ارائه خدمات اقدام کند از آن استقبال می‌کنیم و هر اپراتوری که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند مخصوصاً در جاهایی که بستر اینترنت نداریم از کمک دهی و خدمات رسانی آن استقبال خواهیم کرد.

زارع پور در رابطه با اینکه گفته می‌شود محدودیت‌های اخیر در راستای اجرای طرح صیانت و مقدمه آن است، تصریح کرد: مقدمه‌ای که با آشوب شروع شود چه مقدمه‌ای است؟ این محدودیت مقارن با اتفاقات کشور است و فیلم‌هایی که طبق قواعد بین المللی هم انتشار آن ممنوع است در این فضا منتشر می‌شد و تمام خسارت‌ها بر عهده همین پلتفرم‌ها است و مرجع تصمیم گیری برای اعمال محدودیت‌ها وزارت ارتباطات نیست.

mp4
حجم ویدیو: 1.41M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما