شناسهٔ خبر: 56389126 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مقایسه گاز رومیزی اخوان با گاز صفحه‌‌ ای داتیس

امروز به دلیل مدرن شدن فضای آشپزخانه، در این فضاها از انواع گازهای رومیزی و صفحه ای استفاده می‌شود. از این رو برندها و شرکت‌های متعددی در زمینه تولید این گازها فعالیت و تلاش می‌کنند تا محصول مرغوبی را به بازار عرضه کنند.

صاحب‌خبر -

 از برند‌های پرفروش این محصولات می‌توان به داتیس و اخوان اشاره کرد.

در ادامه به مقایسه گاز رومیزی اخوان با گاز صفحه‌‌ ای داتیس می‌پردازیم. اگر شما نیز قصد خرید این محصولات را دارید بهتر از مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی گاز صفحه ای برند داتیس

بهتر است پیش از مقایسه این دو برند کمی با آن‌ها آشنا شوید. در خط تولید داتیس محصولاتی مانند سینک، گاز، فر، هود، مایکروویو، جاروبرقی و… با بهترین کیفیت تولید و به بازار عرضه می‌شود. این برند تقریباً ۲۰ سال است که در این زمینه فعالیت می‌کند و سرعت رشد بسیار خوبی داشته است. می‌توان گفت مهمترین و بهترین محصول داتیس، گاز رومیزی آن است که طراحی آن بسیار زیبا و با خلاقیت صورت گرفته است. شما می‌توانید گاز صفحه‌‌ ای داتیس را در مدل‌های شیشه‌‌ای و استیل و در رنگ‌های مختلف مشکی، خاکستری، سفید و استیل خریداری کنید. در خط تولید داتیس حدود ۶۰ محصول مختلف تولید می‌شود که در تعداد شعله و ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند.

معرفی گاز رومیزی برند اخوان

اخوان نخستین تولید کننده محصولات توکار آشپزخانه است که در این زمینه بیش از ۵۰ سال سابقه دارد. می‌توان گفت اخوان بزرگترین و معروفترین برند ایرانی است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت می‌کند. محصولات برند اخوان علاوه بر بازار داخلی به سایر کشورها نیز صادر می‌شود. در میان برندهای متفاوت اجاق گازهای ایرانی، اخوان یکی از پرمصرف‌ترین آن‌ها است. این محصول در تنوع بسیار زیادی تولید و عرضه می‌شود و قیمت بسیار مناسبی دارد. شما می‌توانید گازهای صفحه‌‌ ای اخوان را در مدل‌های مختلف شیشه‌‌ای یا استیل خریداری کنید.

 

مقایسه اجاق گازهای رومیزی اخوان و داتیس

اکنون که با این محصولات آشنا شدید، بهتر است به بررسی و مقایسه آن‌ها بپردازیم. می‌توانیم گاز رومیزی اخوان و گاز صفحه‌‌ ای داتیس را از جنبه‌های زیر با یکدیگر مقایسه کنیم:

·        طراحی و شکل ظاهری

متاسفانه در اغلب محصولات ایرانی به طراحی و شکل ظاهری آن‌ها اهمیت زیادی داده نمی‌شود و معمولاً بیشتر شرکت‌های لوازم خانگی طرح‌های خود را از برندهای مطرح مانند اخوان و استیل البرز الگو برداری می‌کنند. اما برند اخوان در تولید اجاق گاز‌های رومیزی شیشه‌‌ای خود خلاقیت زیادی خرج نکرده است و بیشتر به ابعاد و اندازه اجاق گازها توجه می‌کند. اما داتیس در طراحی و تولید محصولات خود خلاق است. به گونه‌ای که هیچ مدلی از محصولات آن مانند مدل قبلی نیست.

گاز داتیس با دیگر مدل‌های گازهای بازار کاملاً متفاوت است. زیرا این برند در طراحی اجاق گاز‌های خود علاوه بر الگو گرفتن از محصولات ایتالیایی طرح‌های جدیدی را خلق کرده است که حتی در بازارهای خارجی هم می‌توانید شبیه آن‌ها را پیدا کنید.

·        شبکه چدنی

شبکه‌های چدنی گاز داتیس طراحی مفهومی‌تر و تراز بهتری برای ظروف و قابلمه‌ها دارند. این در حالی است که چدن‌های گاز اخوان، تنها از یک نوع تولید می‌شوند.

·        میزان حرارت تولید شده

یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید یک اجاق گاز به آن توجه کنید، میزان حرارت آن‌ها است. به طور کلی توان حرارتی گاز‌های رومیزی در مقایسه با گازهای مبله بیشتر است. اما این توان در اجاق گازها به اندازه شعله‌ها بستگی دارند. در گاز صفحه‌‌ ای داتیس میزان حرارت اجاق گاز در بازه 60.9 تا 60.25 تلورانس قرار دارد و در گاز رومیزی اخوان بازه ۶۰ کیلو وات است. اما این ارقام به تعداد، اندازه و سرشعله این اجاق گاز‌ها بستگی دارد.

·        سر شعله‌

سرشعله‌های گاز‌های رومیزی نقش مهمی در کیفیت و عملکرد آن‌ها دارند. در گاز رومیزی اخوان سرشعله‌ها به دو دسته ایرانی و ایتالیایی تقسیم بندی می‌شوند. گاز صفحه‌‌ ای داتیس نیز همین گونه است، با این تفاوت که این سرشعله‌ها علاوه بر شرکت‌های ریاضت ایرانی و ساباف ایتالیایی که اخوان نیز از آن‌ها استفاده کرده است، از شرکت دیفندی نیز استفاده می‌کند.

·        ولوم‌های گاز

معمولاً شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا در تولید محصولات خود از موادی مانند فلزهای عایق یا باکالیت استفاده کنند تا بتوانند عملکرد ولوم‌های اجاق گازهای تولید شده خود را بهبود دهند. برند اخوان ولوم‌ها را به صورت باکالیت مشکی یا فلزی گرد می‌زند و از این نظر با برند داتیس متفاوت است. داتیس در ولوم‌های گاز خود از مواد و طراحی بهتری استفاده کرده است و اجاق گاز‌های آن میزان عایق بندی بیشتری دارند.

·        استانداردهای فنی

استانداردهای فنی در هر دو برند کاملاً یکسان است. اما بهتر است بدانید سیم فندک داتیس، تولید شرکت ساباف است.

·        طول عمر و ماندگاری

به طور کلی میزان رضایت مندی از گاز صفحه‌‌ ای داتیس بسیار بیشتر است. شاید دلیل این رضایت کیفیت قطعات استفاده شده در تولید این محصول است.

سخن پایانی

دو برند داتیس و اخوان بهترین و محبوب‌ترین برند‌های ایرانی هستند که در زمینه تولید محصولات خانگی فعالیت می‌کنند و در تولید از قطعات مرغوب و باکیفیت استفاده می‌کنند. اما با این وجود میان گاز صفحه‌‌ ای داتیس و گاز رومیزی اخوان تفاوت‌هایی وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. قطعا شما با خرید هر یک از این گازها رضایت بسیار زیادی از آن خواهید داشت و از آشپزی نهایت لذت را خواهید برد. اگر شما قصد خرید این گازها را دارید می‌توانید با شماره 02144032123 درج شده تماس بگیرید و با کارشناسان ارتباط برقرار کنید. امیدواریم از مطالعه مطالب لذت برده باشید.

نظر شما