شناسهٔ خبر: 56388929 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رضایی:

عامل ۶۵ درصد همسرآزاری‌ها اعتیاد است

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۶۵ درصد از معضلاتی همچون همسر آزاری،۳۰ درصد کودک آزاری‌ها و ۲۵ درصد قتل‌ها با موضوع اعتیاد ارتباط دارد.

صاحب‌خبر -

فریبا رضایی از برگزاری کارگاه ۶ روزه تربیت مربی اجرای طرح «تقویت بنیان خانواده» با حضور کارشناسان سلامت روان استان فارس خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن نقش خانواده به عنوان قدرتمندترین کانون اثرگذاری و مؤثرترین مرکز برای ساماندهی اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، طرح «تقویت بنیان خانواده» برای گروه هدف نوجوانان ۱۱ تا ۱۴ ساله به همراه والدینشان در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون و داراب در حال انجام است.

مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در همین راستا، کارگاه ۶ روزه تربیت مربی «طرح تقویت بنیان خانواده» با حضور ۲۵ کارشناس سلامت روانشهرستان‌های مجری برگزار شد.

او گفت: در این طرح نشست‌های آموزشی به صورت بحث گروهی، پرسش و پاسخ، بازی و نمایش فیلم برای آموزش مهارت‌های زندگی نظیر مهارت قاطعیت، مهارت حل مسئله، خودآگاهی و مهارت ارتباطی به نوجوانان و آموزش مهارت‌های فرزندپروری مؤثر به والدین برگزار می‌شود.

رضایی گفت: اعتیاد سرآغاز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ۵۵ درصد طلاق‌ها در کشور ناشی از اعتیاد است؛ همچنین ۶۵ درصد از معضلاتی همچون همسر آزاری، ۳۰ درصد کودک آزاری‌ها و ۲۵ درصد قتل‌ها با موضوع اعتیاد ارتباط دارد.

نظر شما