شناسهٔ خبر: 56388888 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واکنش ستاره‌های برزیل به نژادپرستی در پاریس

تهران- ایرنا- بازیکنان تیم ملی فوتبال برزیل در جریان برتری پنج بر یک مقابل تونس در دیدار دوستانه، مقابل رفتار نژاد پرستانه تماشاگران واکنش نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این روزها بازار حرف‌ها و تحرکات نژادپرستانه که عموما از سوی تماشاگران یا گاه برخی مربیان مطرح می‌شود داغ شده و آفت نژادپرستی همچنان فوتبال را لکه دار می‌کند. این مساله همواره واکنش بازیکنان رنگین پوست فوتبال را برانگیخته است؛ نمونه آن رفتارهای غیرقابل تحمل در سکوها در بازی اخیر رئال مادرید یا دنبال کردن نیمار با لیزر است که البته حتی در ضربه پنالتی هم تاثیری بر او نداشت.

در بازی شب گذشته برزیل در مصاف با تونس که در پارک دو پرنس پاریس برگزار شد، توهین‌های نژادپرستانه با پرتاب موز به سمت ریچارلیسون مهاجم برزیلی پس از به‌ثمر رساندن گل توسط این بازیکن تکرار شد که بازیکنان تیم فوتبال برزیل پس از به ثمر رساندن گل، با رقص به این توهین‌ها واکنش نشان دادند. برزیلی که آماده‌سازی درخشان خود برای جام‌جهانی قطر را در اوج فوتبال و خشم به پایان رساند.

تارنمای مارکا در این باره نوشت: پس از گل ریچارلیسون، اشیاء مختلفی از سکوها به سمت این مهاجم تاتنهام پرتاب شد، از جمله چندین بطری و یک موز که درست زیر پای او افتاد. پرتاب موز به سمت بازیکنان برزیلی متاسفانه چیز جدیدی نیست. مشهورترین موردی که به یاد می‌آید در بازی ویارئال-بارسا در سال ۲۰۱۴ بود که با پرتاب میوه به دنی آلوز به پایان رسید.

نخستین گل برزیل در دقیقه ۱۱ توسط رافینیا به ثمر رسید؛ آنجا که ستاره بارسا با ضربه سر و به زیبایی موفق به باز کردن دروازه تونس شد. تونس در دقیقه ۱۷ و توسط عمر طلبی به گل تساوی رسید ولی برزیل سه دقیقه بعد توسط ریچارلیسون گل دوم را زد. مهاجم تاتنهام روی پاس رافینیا و در مصاف تک به تک با گلر تونس، توپ را از میان پاهای او عبور داد تا سلسائو بازهم پیش بیفتد.

در دقیقه ۲۸ نیمار گل سوم را زد. او از روی نقطه پنالتی برتری برزیل را پررنگ تر کرد. این پایان کار در ۴۵ دقیقه نخست نبود و رافینیا در دقیقه ۳۹ روی پاس ریچارلیسون دبل کرد و برزیل را نیز به گل چهارم رساند. ضربه پای چپ او پس از برخورد به تیر دروازه، گل شد و نیمه اول چهار بریک به سود برزیل تمام شد.

تونس در نیمه دوم و با حمایت هواداران پرتعدادش در ورزشگاه بازی را بهتر شروع کرد ولی ۱۰ نفره بودن به این تیم اجازه خلق موقعیت جدی گلزنی نمی‌داد. در ابتدای نیمه وینیسیوس وارد زمین شد و همین بازیکن در دقیقه ۷۴ روی گل پنجم برزیل نقش داشت. 

برزیل که در بازی دوستانه قبلی خود توانسته بود با سه گل بر غنا پیروز شود، در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس برابر تونس قرار گرفت و به راحتی یک پیروزی دیگر کسب کرد؛ تونسی که در همان نیمه اول قافیه را باخته بود.

نظر شما