شناسهٔ خبر: 56388221 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

برنامه سازمان حفاظت از محیط زیست برای دریافت حق آبه هامون و مراقبت از پلنگ ایرانی

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به بیان توضیحاتی در خصوص برنامه سازمان حفاظت از محیط زیست برای دریافت حق آبه هامون و مراقبت از پلنگ ایرانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- علی سلاجقه امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اخیرا سامانه محیط زیست کشور افتتاح شد افزود: همه لایه‌های اطلاعاتی مربوط به توسعه کشور در این سامانه قرار می‌گیرد و بر اساس آن می‌توانم خط سیر کشور را تبیین کنیم.


رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: همه پژوهشگران و دانشجویان به نحو مطلوب می‌توانند از این ظرفیت سامانه‌ای استفاده کنند و این سامانه فرایند ارزیابی پروژه‌ها و طرح‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.


سلاجقه عنوان کرد: بحث دیگر درباره اسقاط خودرو‌ها است؛ یک درصد از قیمت خورده‌هایی که وارد بازار می‌شود باید به حساب صندوق ملی محیط زیست کشور واریز شود که ظرفیت خوبی برای ساماندهی خودروهای اسقاطی ایجاد می‌کند.


معاون رئیس جمهور با بیان اینکه از تالاب هامون بازدید شد، گفت: امروز هم در دولت عنوان کردیم که وزارت امور خارجه و وزارت نیرو وارد این موضوع شوند تا بتوانیم حقابه این تالاب را به نحو مطلوب دریافت کنیم.


سلاجقه در باره برنامه‌های سازمان محیط زیست برای حفظ گونه پلنگ ایرانی گفت: برای همه گونه‌هایی که در لیست قرمز وجود دارد، برنامه داریم. هفته گذشته در رابطه با گونه پلنگ ایرانی نشستی در عراق داشتیم و در ادامه این نشست‌ها باید در ایران برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما