شناسهٔ خبر: 56387847 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی به بیش از ۹۸۰ هزار TEU رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر ۹۸۰ هزار و ۷۸۹TEU کانتینر طی نیمه نخست سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، حسین عباس نژاد با ارایه تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی شش ماهه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع رقمی بالغ۹۸۰ هزار و ۷۸۹TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عفیفی پور خاطر نشان کرد : از مجموع ۷۹۰ هزار و ۶۹۹ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۱۴۴ هزار و ۶۲۴ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است .

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، حجمی بالغ بر۱۵۱هزارو ۳۶۵  TEUکانتینر طی نیمه نخست امسال از طریق اصلی ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی در پایان از جابجایی ۱۸۵ هزار و ۲۸ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۳۰۹ هزار و ۶۸۲TEU کانتینر وارداتی طی شش ماه سال جاری خبر داد.

گفتنی است ؛ بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما