شناسهٔ خبر: 56386716 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

رگبار پراکنده در مناطقی از کشور/ افزایش سرعت وزش باد و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی پایدار را شاهد هستیم و از بعد از ظهر پنجشنبه برای مناطقی از استان‌های ساحلی دریای خزر و جمعه علاوه بر سواحل شمالی، برای خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی ضمن اشاره به اینکه روز شنبه بارش پراکنده همراه با وزش باد را در شرق مازندران،‌ گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار داریم، ادامه داد: ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران نیز بارش‌ها را تجربه می‌کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه در خراسان شمالی و سواحل شرقی دریای خزر بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، افزود: از فردا تا روز یکشنبه به ویژه در ساعات پس از ظهر و شب‌ها در ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان با رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد مواجه هستیم.

گودرزی اظهار کرد: سرعت وزش باد طی روز شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد که در برخی از مناطق خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

وی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و گاهی وزش باد و در برخی از نقاط استان غبار محلی دارد و بیشینه دمای پایتخت امروز به۳۲ درجه می‌رسد. 

انتهای پیام/

نظر شما