شناسهٔ خبر: 56383066 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زلنسکی خواستار تشدید تحریم ها علیه روسیه شد

رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از همه پرسی روسیه در مناطق شرق و جنوب این کشور، انزوای کامل و تشدید تحریم ها علیه مسکو را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که کی یف پس از همه پرسی‌هایی که روسیه در شرق و جنوب این کشور برگزار کرد با مسکو مذاکره نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، زلنسکی طی سخنانی در سازمان ملل متحد همچنین افزود که اوکراین در مناطقی که شاهد برگزاری همه پرسی بوده اند از مردمش دفاع خواهد کرد.

رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از همه پرسی روسیه در مناطق اشغال شده از اوکراین، الحاق این مناطق را نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی برشمرد.

زلنسکی همچنین انزوای کامل روسیه و تشدید تحریم‌ها علیه این کشور را خواستار شد.

لازم به ذکر است که همه‌پرسی در دو جمهوری لوهانسک و دونتسک و همچنین دو منطقه خرسون و زاپروژیا در شرق اوکراین از هفته گذشته آغاز شد و روز سه‌شنبه به پایان رسید.

آخرین برآوردها حاکی از این بود که در هر کدام از این چهار منطقه بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان به الحاق به روسیه رأی موافق داده‌اند.

در حالیکه همه پرسی از شهروندان لوهانسک درباره پیوستن به روسیه از چند روز گذشته آغاز شد، سخنگوی کا خ سفید اعلام کرده بود: در صورتی که مسکو برای الحاق بخش‌هایی از خاک اوکراین وارد عمل شود، دولت ایالات متحده آماده است تا هزینه‌های اقتصادی بیشتری را به روسیه تحمیل کند.

«کارین ژان پیر» در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تلاش مسکو برای ضمیمه کردن اراضی بیشتر اوکراین به خاک خود، با تحریم‌های اقتصادی بیشتری از سوی آمریکا و متحدانش علیه روسیه دنبال خواهد شد.

شماری از سران کشورهای غربی مخالفت خود را با همه پرسی جاری در مناطق مذکور اعلام کرده و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان همچون استولتنبرگ دبیرکل ناتو، این همه پرسی را «ساختگی و غیرقابل پذیرش» خوانده است!

نظر شما