شناسهٔ خبر: 56382843 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تحصیل ۴ میلیون کودک پیش دبستانی در کشور/ نقش مهد کودک و پیش دبستانی در تربیت کودکان

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون کودک داریم که در دو دسته کودکستان اول و کودکستان دوم تقسیم می شوند.

صاحب‌خبر -

مجتبی همتی فر گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت که شکل گرفت مجموع خدمات تربیتی و آموزشی که پیش از این در نهاد‌های دیگر ارائه می‌شد به این سازمان محول شد.

او گفت: یکی از این خدمات مدیریت مهد‌های کودک و کودکستان‌ها بود، تعدادی از مهد‌های کودک‌های زیر نظر سازمان بهزیستی کشور یا مراکز پیش دبستانی بود و  بعضی از مراکز نیز بیرون از این عناوین و به شکل خصوصی فعالیت می‌کردند.

او گفت: در حال حاضر حدود ۸ میلیون کودک تا سن ۶ سال داریم که در دو دسته کودکستان اول و کودکستان دوم تقسیم می شوند.

همتی فر افزود: رویکرد ما این است که ۳ سال اول کودکان در خانه و خانواده باشند مگر شرایط خاصی که نیاز است که کودک خارج از خانه باشد.دوره دوم ۳ ساله دوم است که شامل حدود ۴ میلیون کودک می شود یعنی حدود ۴ میلیون کودک در دوره پیش دبستانی هستند که پایه کودکان ۴، ۵ و ۶ ساله حدود یک و نیم تا یک میلیون سیصد هزار نفر در این بازه قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: پیش از این حدود ۴۳ هزار مرکز به این کودکان خدمات ارائه می‌کردند و حدود ۱۷ هزار مرکز نیز به عنوان مراکز مهد کودک شناخته می‌شد که اکنون از زیر مجموعه بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شده اند و ما بقی مجموعه‌هایی هستند که به عنوان پیش دبستانی فعالیت خود را انجام می دهند.

نظر شما