شناسهٔ خبر: 56382752 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲

کریستیانو رونالدو اگر چه دیگر در ترکیب اصلی تیم منچستر یونایتد در شروع بازی های لیگ برتر انگلیس قرار ندارد اما هنوز هم یکی از پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال در حال حاضر است.

صاحب‌خبر -

روزیاتو: کریستیانو رونالدو اگر چه دیگر در ترکیب اصلی تیم منچستر یونایتد در شروع بازی های لیگ برتر انگلیس قرار ندارد اما هنوز هم یکی از پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال در حال حاضر است.

ملی پوش پرتغالی تابستان سال ۲۰۲۱ با یک قرارداد بزرگ که او را به پردرآمدترین بازیکن تیم از لحاظ دستمزد تبدیل می کرد به اولدترافورد بازگشت. اما دستمزد او در مقایسه با برخی از بهترین بازیکنان لیگ برتر چندان زیاد نیست، به ویژه پس از اینکه حضور اریک تن هاگ در کسوت سرمربیگری شیاطین سرخ فرصت های او را محدود کرده است. رونالدو در زمینه قراردادهای تبلیغاتی نیز درآمد قابل توجهی دارد اما همه این ها نیز برای قرار گرفتن در صدر پردرآمدترین فوتبالیست های حال حاضر جهان کافی نیست در شرایطی که چهار بازیکن لیگ برتر توانسته اند در میان ۱۰ بازیکن پردرآمد سه لیگ معتبر فوتبال اروپا قرار گیرند.

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲

بر اساس آمار ارائه شده توسط Sportico ، آنتوان گریزمان رتبه دهم پردرآمدترین بازیکن حال حاضر جهان را در اختیار دارد. ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه که به صورت قرضی در اتلتیکو مادرید بازی می کند ۲۲ میلیون دلار دستمزد می گیرد و ۵.۵ میلیون دلار دیگر در زمینه تبلیغات به این عدد اضافه می شود. این بازیکن که دو سال پیش به صورت قرضی از بارسلونا به اتلتیکو مادرید پیوست در صورت بازی در تعداد خاصی از بازی ها یا دقایق خاصی، می تواند دستمزد بیشتری داشته و پول بیشتری را نیز نصیب تیم کاتالانی کند. اما علیرغم عملکرد خوبش، گریزمان عمدتاً به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین می شود و به نظر می رسد مدیران اتلتیکو مادرید سعی دارند دقایق بازی او را پایین نگه دارند تا از پرداخت بیش از ۲۰ میلیون دلار دیگر به بارسلونا که یکی از بندهای قرارداد قرضی گریزمان در صورت بازی کردن به مدت دقایق خاصی است، جلوگیری کنند، اقدامی که با اعتراض رسمی بارسلونا مواجه شده است.

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲

در رتبه نهم بازیکنان دنیای فوتبال که بیشترین دستمزد سالانه را می گیرند، کوین دی بروینه قرار دارد. این بازیکن بلژیکی تیم منچستر یونایتد اکنون بالاترین دستمزد را در تیمش دریافت می کند و دستمزد او ۲۵.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ بوده است اما دستمزد تبلیغاتی ۳.۵ میلیون دلاری او در مقایسه با دیگر بازیکنان قابل توجه نیست. در رتبه هشتم رحیم استرلینگ قرار دارد که تنها یک فصل از قراردادش با تیم منچستر سیتی باقی مانده بود وقتی در تابستان جاری به چلسی پیوست و یک دستمزد قابل توجه را پس از عقد قرارداد ۵۰ میلیون پوندی با آبی ها دریافت می کند و دستمزد او بدون احتساب قراردادهای تبلیغاتی ۲۱/۴ میلیون دلار اعلام شده است.

در رتبه هفتم پردرآمدترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان نیز آندرس اینیستا قرار دارد که تنها فوتبالیست این فهرست است که در خارج از اروپا بازی می کند. اینیستا در سال ۲۰۱۸ بارسلونا را به مقصد ویسل کوبه ترک کرد و دستمزد او در سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۳ میلیون دلار بوده و ۷ میلیون دلار نیز از قراردادهای تبلیغاتی به جیب می زند. ادن هازارد می توانست با قراردادهای تبلیغاتی بزرگ تر خود را در جمع ۵ بازیک دریافت کننده بیشترین دستمزد ببیند اما او با ۲۸.۵ میلیون دلار دستمزد خالص از رئال مادرید و کمتر از سه میلیون دلار قرارداد تبلیغاتی، توانسته در رتبه ششمین بازیکن پردرآمد دنیای فوتبال در سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد.

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲

جایگاه پنجم پردرآمدترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان متعلق به محمد صلاح است که در اوایل فصل جاری قراردادش را با لیورپول تمدید کرد. بازیکن تیم ملی مصر اکنون پردرآمدترین بازیکن تاریخ قرمزهای آنفیلد است اما در زمینه دستمزدها هنوز دستمزد کمتری از دی بروینه می گیرد و تنها به لطف ۱۵ میلیون دلار قرارداد تبلیغاتی است که در رتبه ای بالاتر از بازیکن دوست داشتنی تیم منچستر سیتی قرار گرفته است. فاصله بین صلاح و نفرات بالاتر از خود اما بسیار زیاد است به طوری که تمام چهار بازیکن بالاتر از صلاح در این فهرست بیش از دو برابر درآمد ۳۹.۵ میلیون دلاری او را دارند. در رتبه چهارم نیمار قرار دارد که ۵۶ میلیون دلار دستمزد می گیرد و درآمد او در زمینه تبلیغات نیز بیشتر از کل دستمزد محمد صلاح است.

او تنها یکی از سه بازیکن تیم پاری سن ژرمن است که در این فهرست ده نفره قرار دارد، موضوعی که جای تعجب ندارد. طرفداران رونالدو شاید خوشحال باشند که درآمد ستاره تیم منچستر یونایتد از لیونل مسی پیشی گرفته است. ستاره تیم ملی آرژانتین توپ های طلای بیشتری نسبت به ستاره تیم ملی پرتغال برده و اخیراً نیز این جایزه را بدست آورد اما در زمینه دستمزد و درآمد، ۳ میلیون دلار از رقیب همیشگی اش عقب است. مسی در سال ۲۰۲۱ از بارسلونا به پاری سن ژرمن رفت و در حالی که دستمزد او نسبت به رونالدو بیشتر است اما تنها ۴۸ میلیون دلار عایدی از قراردادهای تبلیغاتی کسب می کند در حالی که این عدد برای رونالدو ۶۰ میلیون دلار است.

علیرغم دستمزد خالص کمتر نسبت به نیمار، رونالدو به لطف درآمدهای تبلیغاتی بالا توانسته در رتبه دوم پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲ قرار گیرد اگر چه فاصله قابل توجهی با کیلیان امباپه دارد. امباپه که در دسامبر سال جاری ۲۴ ساله می شود، بعد از رساندن پاری سن ژرمن به یک عنوان دیگر در سال ۲۰۲۲ یک قرارداد تبلیغاتی ۲۰ میلیون دلاری دریافت کرده است. اما دستمزد خالص سالانه اش درآمد اصلی او به شمار می آید و با یک دستمزد ۱۰۵ میلیون دلاری سالانه بود که علیرغم تمام انتظارات، از پیوستن به رئال مادرید خودداری کرد.

پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲

پردرآمدترین بازیکنان دنیای فوتبال در سال ۲۰۲۲

  1. کیلیان امباپه:  ۱۲۵ میلیون دلار
  2. کریستیانو رونالدو: ۱۱۳ میلیون دلار
  3. لیونل مسی: ۱۱۰ میلیون دلار
  4. نیمار: ۹۱ میلیون دلار
  5. محمد صلاح: ۳۹.۵ میلیون دلار
  6. ادن هازارد: ۳۱.۳ میلیون دلار
  7. آندرس اینیستا: ۳۰ میلیون دلار
  8. رحیم استرلینگ: ۲۹.۴ میلیون دلار
  9. کوین دی بروینه: ۲۹ میلیون دلار
  10. آنتوان گریزمان: ۲۷.۵ میلیون دلار

 

نظر شما