شناسهٔ خبر: 56382659 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار داخلی

صاحب‌خبر -
عدم حضور حسن یزدانی و عموزاد در مسابقه جایزه بزرگ روسیه
با وجود دعوت روس‌ها از دو قهرمان کشتی ایران برای رویارویی با آرتور نایفونوف و حاجی مراد رشیداف، حسن یزدانی و رحمان عموزاد در این مسابقه شرکت نخواهند کرد.
پس از پایان مسابقات جهانی بلگراد روس‌ها قصد برگزاری مسابقاتی با جایزه‌ای یک میلیون روبلی دارند، به نفر برنده کشتی یک میلیون روبل و بازنده ۵۰۰ هزار روبل اختصاص پیدا خواهد کرد.
روس‌ها در نامه‌ای رسمی از حسن یزدانی قهرمان ۸ مداله کشتی ایران و رحمان عموزاد که امسال برای اولین بار در وزن ۶۵ کیلوگرم قهرمان جهان شد، دعوت کردند که با آرتور نایفونوف و حاجی مراد رشیداف کشتی بگیرند.
با این وجود کادرفنی تیم ملی تصمیمی برای اعزام این دو قهرمان به روسیه ندارد چرا که با توجه به فشار تمرینات سنگینِ پیش از حضور در مسابقات جهانی و نیاز به ریکاوری، سرمربی تیم ملی صلاح نمی‌داند یزدانی و عموزاد در روز ۲۰ مهرماه بار دیگر روی تشک بروند.
تمهیدات لازم برای تور آذربایجان فراهم است
سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت:‌ تمامی تمهیدات برای برپایی تور دوچرخه‌سواری آذربایجان فراهم شده و آماده برگزاری این رویداد هستیم. در روزهای گذشته نیز تیمی از هلند برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرد.
محمود وفایی اظهار داشت: قرار بر این بود که ۱۲ تیم خارجی و ۳ تیم داخلی در این رویداد شرکت کنند که بر همین اساس تیم‌های آرویچ شرق امیدنیا نکا، دانشگاه آزاد و تیم ملی ایران به عنوان تیم‌های کنتینانتال در این رویداد حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: ۱۲ تیم باشگاهی نیز برای حضور در این تور اعلام آمادگی کرده‌اند که در روزهای گذشته تیمی از هلند هم درخواست شرکت در این مسابقات را داد و با توجه به این که تعداد تیم‌ها بسته شده بود، آنها جایگزین تیمی از قزاقستان شدند.
سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری یادآور شد: تور آذربایجان از فردا آغاز خواهد شد و رکابزنان از کشورهای مختلف با هم به رقابت می‌پردازند. این رویداد تا دوازدهم مهرماه ادامه خواهد داشت و امیدواریم شاهد عملکرد خوب نمایندگان ایران در این مسابقه باشیم.
وفایی به ترکیب تیم ملی ایران هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این که تیم‌ها باید در قالب تیم‌های کنتینانتال در این رویداد حضور یابند، نفرات تیم ملی را به همراه چند رکابزن تیم سپاهان و در قالب تیم ملی در این رویداد خواهیم داشت. در این رویداد رکابزنان در ۵ مرحله توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت،‌ بدون شک سطح مسابقات بالا خواهد بود و باید دید در پایان چه نتایجی رقم خواهد خورد.
وی در مورد مسیر تور آذربایجان تاکید کرد: مرحله اول این رقابت‌ها از تبریز تا ارومیه، مرحله دوم تبریز تا منطقه آزاد ارس و مرحله سوم حدفاصل جلفا و کلیبر خواهد بود. در ادامه رکابزنان در مرحله چهارم مسیر تبریز تا سرعین را طی می‌کنند و در مرحله پایانی نیز سرعین تا تبریز را رکاب خواهند زد.

نظر شما