شناسهٔ خبر: 56382273 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

صعود اسپانیا به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا

تیم ملی اسپانیا در زمین پرتغال با گل دقیقه 88 آلوارو موراتا پیروز شد و به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا صعود کرد. پرتغال در عین ناباوری در خانه حذف شد.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، از آخرین روز دور گروهی لیگ ملت های اروپا، پرتغال میزبان اسپانیا بود. پرتغال تنها به یک تساوی برای صعود به نیمه نهایی نیاز داشت ولی اسپانیا باید پیروز می شد تا به نیمه نهایی برود. کریستیانو رونالدو از ابتدا در ترکیب پرتغال حضور داشت و با دیوگو ژوتا و برناردو سیلوا مثلث خط حمله پرتغال را تشکیل داده بودند. در خط حمله اسپانیا هم آلواور موراتا، پابلو سارابیا و فران تورس حضور داشتند.

اولین موقعیت بازی را اسپانیا خلق کرد ولی ضربه سارابیا راهی به دروازه پیدا نکرد. بازی در اختیار اسپانیا بود و این تیم 70 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. در دقیقه 24 شوت از راه دور محکم روبن نِوِس را اونای سیمون، گلر اسپانیا، برگشت داد.

در دقیقه 33 بازهم سیمون منجی اسپانیا شد و ضربه خطرناک ژوتا از درون محوطه جریمه را با واکنشی عالی برگشت داد.

در دقیقه 38 بازی نیز شوت از راه دور برونو فرناندس که با پای چپ زده شده بود، با اختلافی اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 42 نیز ضربه فران تورس با اختلاف از روی دروازه راهی اوت شد تا نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود.

دو دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که اشتباه عجیب دنی کارواخال باعث شد تا رونالدو با اونای سیمون تک به تک شود اما گلر اسپانیا با خروج به موقع و یک واکنش عالی به رونالدو اجازه گلزنی نداد.

در دقیقه 56 ضربه کارلوس سولر از روی دروازه به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد با تصمیم لوئیس انریکه، گاوی، پدری و یرمی پینو وارد میدان شدند. در دقیقه 70 بازی دنی کارواخال تقریبا از روی خط دروازه اجازه نداد ضربه روبن دیاز وارد دروازه اسپانیا شود. هفت دقیقه بعد شوت آلوارو موراتا را گلر پرتغال راهی کرنر کرد.

اسپانیا در دقیقه 88 مزد بازی بهتر خود در نیمه دوم را گرفت و به گل رسید. سانتر عالی دنی کاروخال از سمت راس در تیر دوم به نیکو ویلیامز رسید. او با ضربه سر توپ را در دهانه دروازه به آلوارو موراتا پاس داد تا او به راحتی گل برتری را بزند.

در دقیقه 90 شوت رونالدو در درون محوطه جریمه را اونای سیمون مهار کرد تا بهترین بخت پرتغال از دست برود.

در نهایت اسپانیا این بازی را 0-1 برد و راهی نیمه نهایی لیگ ملت ها شد. این اولین برد اسپانیا در زمین پرتغال پس از 19 سال بود.

 

نظر شما