شناسهٔ خبر: 56382028 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

آمریکا توان بردن تیم‌های آسیایی را ندارد

توقف دوباره رقیب ایران، این بار مقابل عربستان

تیم ملی آمریکا در دومین دیدار دوستانه خود طی فیفا دی اخیر، برابر تیم ملی عربستان متوقف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آمریکا یکی از حریفان ایران در رقابت های جام جهانی 2022 قطر، سه شنبه شب در یک مسابقه دوستانه که در استادیوم کوندومینا واقع در مورسیا اسپانیا برگزار شد، مقابل تیم ملی عربستان با تساوی بدون گل متوقف شد.

این بازی با حملات سعودی ها آغاز شد. در همان ثانیه 24 مسابقه، عربستان با یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را تهدید کرد. شوت زمینی و سرکش سلطان الغنام را مت ترنر سنگربان آمریکایی ها مهار کرد.

در دقیقه 23 حرکت کریستین پولیشیچ از سمت چپ، با نفوذ او به درون محوطه جریمه همراه شد که پس از چند رفت و برگشت، توپ در پشت محوطه جریمه به تایلر آدامز رسید و شوت زمینی او به شکل خطرناکی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

عربستانی ها می توانستند در دقیقه 32 به گل نخست دست پیدا کنند. حرکت سلطان الغنام از سمت راست و ارسال او در دهانه دروازه به فراس البریکان رسید. شوت نخست او در دهانه دروازه با برخورد به مدافع برگشت داده شد و توپ ریباند با شوت او همراه شد که با واکنش مت ترنر در محوطه 6 قدم، توپ به سمت تیر دوم دفع شد و هتان باهیری در مقابل دروازه خالی قرار گرفت که توپ چند سانتی متر عقب تر از او قرار گرفت و این بازیکن که با سرعت به سمت دروازه پیش رفته بود، نتوانست ضربه نهایی را وارد کند.

در نیمه دوم آمریکایی ها روی یک کار تیمی صاحب موقعیت شدند که شوت ریکاردو پپی را محمد الربیعی گلر عربستان در 2 مرحله مهار کرد. در دقیقه 70 و روی اشتباه بازیکنان آمریکا، تیم حریف صاحب موقعیت شد که این بار شوت هیثم عسیری را باز هم مت ترنر با واکنشی دیدنی دفع کرد.

در دقیقه 80 کرنر ارسالی نواف العابد در دهانه دروازه و روی خط 6 قدم به عبدالله العمری رسید که ضربه سر این مدافع پیش تاخته با بی دقتی به بیرون رفت. در نهایت تلاش دو تیم برای رسیدن به گل پیروزی بخش بی نتیجه بود و این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم گرگ برهالتر چند روز پیش نیز برابر یک تیم آسیایی دیگر یعنی ژاپن به میدان رفت که آن بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود سامورایی ها به پایان رسید تا آمریکا برای دومین بازی متوالی، مقابل یک تیم از قاره کهن متوقف شود.

تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2022 به همراه انگلیس و ولز، از حریفان ایران به شمار می رود. دیدار با یانکی ها، آخرین مسابقه شاگردان کی روش در این پیکارهاست که در تاریخ 8 آذر برگزار خواهد شد.

نکته جالب اینکه عربستان امروز بدون بسیاری از بازیکنان اصلی خود مانند محمد العویس، یاسر الشهرانی، سالم الدوسری، سلمان الفرج، عبدالرحمن غریب، محمد کنو، محمد البریک و... به مصاف آمریکا رفت که برخی از این نفرات یا غایب بودند و یا در ترکیب اصلی قرار نگرفته بودند و با این وجود، تیم ملی آمریکا موفق به شکست سعودی‌ها نشد و حتی از لحاظ آماری، نیز تعداد شوت‌های بازیکنان عربستان بیشتر از حریف بود.

نظر شما