شناسهٔ خبر: 56382001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۸۰ فرزند شهید فاقد اشتغال در استان بوشهر وجود دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۸۰ نفر از فرزندان شهید در استان بوشهر بیکار هستند که این امر با توجه به ظرفیت بالای اشتغال در استان بوشهر شایسته نیست و حل این مشکل بر همه ما مسؤولان واجب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نعمت الله غلامپور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سفر وزیر نفت به شهرستان عسلویه، ۱۰ نفر از فرزندان دختر شهدا که سرپرست خانوار نیز هستند و ۱۰ نفر از این افراد با بیماری خاص به وزارت نفت برای اشتغال معرفی شدند که دستور لازم نیز داده شد.

وی گفت: هر چند سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگری برای استخدام در دستگاه‌های اجرایی لحاظ و تبدیل وضعیت آنها دنبال می‌شود، اما استخدام در دستگاه‌ها پاسخگوی نیاز به اشتغال این جامعه نیست و از این روز کارآفرینی و کاریابی در قالب کارگروه اشتغال پیگیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر بیان کرد: در زمان حاضر ۸۰ نفر از فرزندان شهید در استان بوشهر بیکار هستند که این امر با توجه به ظرفیت بالای اشتغال در استان بوشهر شایسته نیست و حل این مشکل بر همه ما مسؤولان واجب است.

غلامپور تصریح کرد: با نشست‌های برگزار شده با مجموعه راه  و شهرسازی استان بوشهر، مقرر شده است تا با معرفی هر چهار نفر یک زمین برای ساخت مسکن به آنها واگذار شود و تا کنون قرارداد ۱۵۰ نفر متقاضی منعقد شده است.

وی عنوان کرد: اشتغال این جامعه اکنون یکی از چالش‌هایی است که به دنبال حل آن هستیم و در این راستا بتازگی کارگروه اشتغال در بنیاد شهید استان بوشهر ایجاد شده و تاکنون نیز در زمینه‌های کاریابی و کارآفرینی پیشرفت خوبی داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره  به اینکه در نیمه نخست امسال با ۳۵ مدیرکل و مدیران استانداری نشست‌های مداوم و منظمی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات جامعه شاهد و ایثارگری استان بوشهر برگزار شده است، گفت: در این مدت با ۶هزار ایثارگر به طور مستقیم با حضور در منزل، ملاقات در محل کار، پایش سلامت در منزل و تماس تلفنی ارتباط گرفته‌ایم.

غلامپور افزود: علاوه براین با ۴۰۰ نفر در روزهای سه شنبه هر هفته ملاقات شده است و خودم یا مدیران شهرستانی در منزل یک‌هزار و ۳۰۰ نفر حضور یافته و ملاقات و به مسائل آنها رسیدگی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: پیش از این سالانه یکبار کمیسیون پزشکی برای ایثارگران بوشهری برگزار می‌شد و در هر نوبت ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر در نوبت قرار داشتند اما امسال تا کنون ۲ بار برگزار شده و یکبار دیگر نیز تا پایان سال برگزار می‌شود تا هیچ یک از این عزیزان در نوبت پذیرش باقی نمانند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به اقدامات فرهنگی حوزه شاهد و ایثارگر در سال جاری، خاطرنشان کرد: بوشهر با وجود اینکه در سه عرصه زمین، هوا و دریا در جبهه جنگ حضور داشت اما آنطور که باید معرفی نشده است و امسال میزبان خبرنگاران فعال دفاع مقدس هستیم که این رویداد با حضور ۵۰ خبرنگار در هفتم آذر ماه به مناسبت روز نیروی دریایی به مدت سه ماه برگزار می‌شود.

غلامپور ادامه داد: کتاب جامعه آزادگان استان بوشهر در دست نگارش و سریال یکی از شهدا شاخص این استان نیز در دست ساخت است که ماه آینده به مرحله فیلم‌نامه می‌رسد.

وی یادآور شد: استان بوشهر ۲ هزار و ۱۲۱ شهید، ۶ هزار و ۶۰۰ جانباز  و ۴۵۳ آزاده دارد که ۳۵۳ نفر آزادگان در قید حیات هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با اشاره به خدمت رسانی به حدود ۵۰ هزار نفر به عنوان جامعه هدف، اعلام کرد: مقرر شده است از این پس همه والدین شهدا حتی با سن کمتر از ۷۰ سال حق پرستاری دریافت کنند و مدارک و فرآیند لازم در حال انجام است.

انتهای پیام/س

نظر شما