شناسهٔ خبر: 56381194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در ادامه نقض آتش‌بس؛

ائتلاف متجاوز یک کشتی دیگر یمنی را توقیف کرد

شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه نقض آتش بس موقت، یک کشتی دیگر یمنی را نیز توقیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه نقض آتش بس موقت، یک کشتی دیگر یمنی را نیز توقیف کرد.

بر اساس اعلام شرکت نفت یمن، کشتی یمنی حامل سوخت بنزین با نام «سی ادور» برغم بازرسی‌های انجام گرفته و دریافت مجوز‌های لازم از طرف سازمان ملل متحد توسط ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شد.

بر همین اساس، عصام المتوکل سخنگوی شرکت نفت یمن، تاکید کرد که سازمان ملل با ائتلاف سعودی در زمینه دزدی دریایی از کشتی‌های حامل سوخت و مشتقات نفتی یمن همدست است.

چندی پیش نیز، شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی در ادامه جنگ اقتصادی علیه این کشور همچنان ۴ کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است. این شرکت در بیانیه خود آورده بود: ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های نفتی حامل بیش از ۶۰ هزار لیتر بنزین و گازوئیل اصرار دارد و بیش از ۸ ماه است که این روند ادامه دارد.

سازمان ملل در ۲ آگوست اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، ۲ ماه دیگر تمدید شده است. آتش بس در یمن از ۲ آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در ۲ ژوئن برای نخستین بار به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شد.

گفتنی است عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آن‌ها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از ۷ سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

نظر شما