شناسهٔ خبر: 56380991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

تصویری خبرساز از وزیر خارجه ایران در سازمان ملل

وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در نیویورک با «چابا کروشی» رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

برترین‌ها: وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در نیویورک با «چابا کروشی» رئیس هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

تصویری خبرساز از وزیر خارجه ایران در سازمان ملل

تصویر این دیدار به دلیل حضور امیرعبداللهیان در کنار پرچمی که ربطی به ایران ندارد در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده ای داشته است.

تصویری خبرساز از وزیر خارجه ایران در سازمان ملل

این پرچم ایران نیست، پرچم کشور میزبان جلسه است!

پس از انتشار تصویری از دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران با چابا کروشی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل، برخی با اشاره به پرچمی که در تصویر است مدعی شدند که پرچم ایران برعکس شده است!

در حالی که پرچمی که در تصویر دیده می شود پرچم ایران نیست، پرچم مجارستان، پرچم کشور چابا کروشی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل یعنی مجارستان است.

بر اساس پروتکل سازمان ملل در اتاق رئیس مجمع عمومی یک پرچم از سازمان ملل متحد و یک پرچم متعلق به کشوری است که رئیس مجمع عمومی از آن کشور انتخاب شده است.

بر این اساس، پرچم موجود در اتاق رئیس مجمع عمومی سازمان ملل بصورت سالانه و با تغییر رئیس مجمع تعویض می‌شود.

با توجه به برخی شباهت‌های پرچم کشور مجارستان با پرچم جمهوری اسلامی ایران، برخی رسانه‌ها به اشتباه اینگونه گمانه زنی کرده‌اند که پرچم ناقص و وارونه جمهوری اسلامی ایران در محل نصب بوده در حالیکه این پرچم متعلق به کشور مجارستان بوده است.

وزیر امور خارجه ایران سال گذشته نیز با عبدالله شهید رئیس هفتادو ششمین مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کرد که اهل کشور مالدیو بود و پرچم آن کشور در اتاق محل دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما