شناسهٔ خبر: 56380699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

انصارالله به غارتگران خارجی منابع یمن هشدار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی به شرکت‌های خارجی که منابع این کشور را به یغما می‌برند توصیه کرد که هشدارهای اخیر رهبر انصارالله را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، به نقل از شبکه خبری المیادین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پیامی در توییتر نوشت: درصورتی که بر سر پرداخت حقوق‌ها و دیگر موارد ضروری برای تداوم آتش‌بس توافق حاصل نشود، از شرکت‌های خارجی که ثروت و منابع یمن را غارت می‌کنند، می‌خواهیم هشدار عبد الملک بدرالدین الحوثی، رهبر انقلاب یمن را جدی بگیرند.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در جدیدترین سخنرانی خود به مناسبت هشتمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر، به ائتلاف سعودی و شرکت های خارجی همدست با آن نسبت به ادامه غارت ثروت و منابع ملی یمن هشدار داده بود.

در مارس سال ۲۰۱۵ (۶ فروردین ماه ۱۳۹۴) عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی تحت عنوان «عاصفة الحزم» (طوفان قاطعیت) جنگ خود علیه مردم بیگناه یمن را کلید زد. سعودی‌ها از همان ابتدا مدعی شدند که هدف اصلی از مداخله نظامی در یمن، بازگرداندن مشروعیت به این کشور است اما با مرور زمان اقدام به غارت منابع نفتی یمن و ایجاد زمینه اختلافات و درگیری در این کشور را فراهم کرد.

نظر شما