شناسهٔ خبر: 56379087 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عزاداری خادمیاران رضوی البرز در سوگ شهادت ضامن آهو

همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در آخرین روز از ماه صفر، خادمیاران رضوی البرز با تجمع در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج عزاداری و سوگواری کردند.

صاحب‌خبر -

هیات  های خدام الرضا (ع) و گروه پرچم خادمیاران رضوی استان البرز امروز  سه شنبه  در قالب دسته های  عزاداری از مسجد قمر بنی هاشم ۴۵ متری گلشهر با زمزمه «امام رضا (ع)»  به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) در حصارک کرج به حرکت در آمدند.

این آیین معنوی  که با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود شور و حال خاصی به وجود آورد و مردم استان البرز همنوا با خادمان رضوی به عزاداری و سوگواری پرداختند. 

در مسیر پیاده روی خادمیاران رضوی به خصوص در بلوار گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) ۲۵ موکب پذیرایی و خدمات رسانی همچون پزشکی، پذیرایی، اجتماعی، حقوقی، ایستگاه صلواتی، توزیع اقلام فرهنگی فعال شد. 

برگزاری تور زیارتی امام زادگان

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استانی البرز با بیان این که فعالیت این موکب ها از روزهای گذشته آغاز شده و در سالروز شهادت امام هشتم (ع ) به اوج خود رسید، گفت: امروز همزمان با روز شهادت امام رضا (ع) در دهه وقف به عنوان «وقف، امامزادگان و فرهنگ زیارت» نامگذاری شده که به همین مناسبت تور زیارتی برای زائران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی دشتکی  می گوید: در تور زیارتی مردم را با اتوبوس به زیارت امامزادگان طاهر (ع)، محمد (ع)، عبدالله (ع) و حیدر (ع) برده و سپس در آخر این تور زیارتی به آستان مقدس امامزاده حسن (ع) کرج رفته و در آنجا در نماز جماعت و مراسم عزاداری شرکت کردند.

برگزاری نمایشگاه دهه وقف و دفاع مقدس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به این که در این ایام چند نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس و دهه وقف در تعدادی از امامزادگان استان برگزار می شود، افزود: در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) نمایشگاهی با ۲۰ غرفه از ساعت ۱۶ تا پس از نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می شود.

 دشتکی گفت: همچنین نمایشگاه ویژه ای در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) از روز گذشته دایر شده که شامل دستاوردهای اوقاف و امور خیریه استان البرز به مناسبت دهه وقف همچون معرفی شرکت های دانش بنیانی که از طریق وقف توسعه یافته اند و یا معرفی فرصت های سرمایه گذاری و سرمایه گذاری هایی که باعث شده وقف احیاء شود، است.

او معرفی بقاع متبرکه و موقوفات شاخص، ایستگاه کودکان، همه واقف باشیم و چند رسانه ای، شمیم خدمت و بازارچه خیریه را از دیگر غرفه های این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه شامل ۱۴ غرفه می باشد ضمن این که خدمات رایگان پزشکی با حضور ۲۵ پزشک به خصوص دندانپزشک انجام می شود که حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه این گروه در خدمات می شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما