شناسهٔ خبر: 56378017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان:

معیارهای دفاع مقدس، فراتر از بحث‌های نظامی است

زهره گودرزی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان گفت: معیارهای دفاع مقدس، امروز فراتر از بحث‌های نظامی است.

صاحب‌خبر -

سید سجاد راستخانه در مراسم عصر شعر ملی عطش عشق که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع)، اظهار کرد: عصر شعر عطش عشق که یک برنامه ملی بوده و در استان‌های کشور در ایام هفته دفاع مقدس در حال برگزاری است؛ در لرستان هم با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان، ستاد بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس، کنگره ۶۵۴۴ شهید دفاع مقدس استان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد و به میزبانی اداره کتابخانه‌های شهرستان بروجرد در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه استقبال گرم فرهیختگان حاضر در نشست، انگیزه مضاعفی را برای دست‌اندرکاران برنامه ایجاد کرده است، گفت: شعر دفاع مقدس با نوع نگاه شاعران عزیز ما به اقتضای تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور، همچنان زنده و پویا است. یکی از نقاط ارزشمند شعر دفاع مقدس و البته معجزات راه شهدا، این است که نسلی که بعد از جنگ و یا در دوران جنگ متولد شده و جنگ را فقط والدین آن‌ها درک کرده، امروز به‌خوبی با سرچشمه‌ها، جریان ناب و زلال دفاع مقدس ارتباط برقرار می‌کنند.

 وی ادامه داد: شعر دفاع مقدس علاوه بر بیان حماسه، ایثار و شهادت رزمندگان جنگ تحمیلی، باید خاکریز دفاع مقدس، دفاع از آرمان‌های انقلاب و شهدا، دفاع از حریم ولایت و رهبری، دفاع از حجاب و عفاف و دفاع از پایداری ملت عزیز ایران در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و فتنه گران باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان تصریح کرد: شعر دفاع مقدس زمانی موفق است که جریان سازی ایجاد کند. معیارهای دفاع مقدس، امروز فراتر از بحث‌های نظامی است، امروز توپخانه دشمن با ابزار رسانه‌ای قدرتمند، فرهنگ اسلامی و فرهنگ مقاومت را نشانه گرفته است.

 راستخانه با بیان اینکه اشعار دفاع مقدس و مقاومت در سنگر فکری و فرهنگی یکی از ابزارهای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است، افزود: شعر دفاع مقدس یعنی شعر عدالت‌طلبی، شعر دفاع از ارزش‌های انقلاب، شعر تلنگر به برخی مسئولین و یا برخی سلبریتی‌ها و یا برخی ورزشکاران که متأسفانه نسبت به آرمان‌های انقلاب و خون شهدا یا بی‌تفاوت شده و یا بعضاً زاویه پیدا کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینک در آغاز سال تحصیلی جدید، اگر فرزندان ایران با آرامش، لبخند، آزادی و امنیت به مدرسه رفته و به خانه بازمی‌گردند، مرهون خون پاک شهداست، شهدایی که به عشق ولایت و دفاع از خاک و ناموس و آرمان‌های اسلامی جانشان را فدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت وطن، شهدای سلامت، سرداران شهید، رزمندگان، ادبیات شعر دفاع مقدس را همسوی آرمان‌های این عزیزان دانست.

انتهای پیام

نظر شما