شناسهٔ خبر: 56377271 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فان‌باستن: مشکل فن‌دایک نداشتن ابتکار است

مارکو فان‌باستن، اسطوره فوتبال هلند، با انتقاد از ویرژیل فن‌دایک می‌گوید یورین تیمبر، مدافع جوان آژاکس، در تیم ملی به مراتب بهتر از فن‌دایک ظاهر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، مارکو فان‌باستن می‌گوید از اینکه ویرژیل فن‌دایک مدتی است با حداقل ابتکار بازی می‌کند تعجب می‌کند. او فن‌دایک را به ناتوانی در بازی‌سازی متهم کرد و گفت یورین تیمبر، مدافع جوان آژاکس به مهمترین مدافع هلند تبدیل شده و جای فن‌دایک را گرفته است.

این در حالی است که هلند با هدایت لوئیس فن‌خال در آستانه جام جهانی نتایج خیلی خوبی بدست آورده و در پانزده بازی اخیر خود حتی یک شکست هم نداشته است.

هلندی‌ها در فیفا دِی اخیر لهستان را در یک بازی خارج از خانه شکست دادند و در خانه خودشان بر بلژیک پیروز شدند. هلند با روحیه بالا به قطر می‌رود تا با همگروهی‌هایش سنگال، اکوادور و قطر دیدار کند.

فان‌باستن اما از عملکرد اخیر ویرژیل فن‌دایک راضی نیست. فان‌باستن می‌گوید در اینکه فن‌دایک بهترین مدافع هلند است شکی وجود ندارد ولی این ستاره لیورپول مدتی است نمی‌تواند آنطور که انتظار می‌رود در سبک بازی ویژه هلند خودش را نشان بدهد.

اسطوره فوتبال هلند در این باره گفت:" یورین تیمبر بزرگترین نقطه قوت هلند در خط دفاعی است. او همیشه ابتکار به خرج می‌دهد و نبض بازی را بدست می‌گیرد. اما فن‌دایک در بین سه مدافع ما کمتر از همه ابتکار به خرج می‌دهد. من واقعا تعجب می‌کنم که چنین مدافع بزرگی در جریان بازی‌سازی اینقدر کم نقش بازی می‌کند.

آژاکس این روزها به لطف یورین تیمبر است که اینقدر زیبا فوتبال بازی می‌کند. تیم ملی هلند هم به لطف او است که اینقدر خوب بازی می‌کند". 

نظر شما