شناسهٔ خبر: 56374835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهید عروج‌علی غفاری: شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است

در وصیت‌نامه شهید عروج‌علی غفاری آمده است: اگر مرا از دست دادید برای از دست دادن من غصه و افسوس نخورید زیرا که شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است، شما هم برای جهاد در راه خدا خودتان را آماده سازید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهید عروج‌علی غفاری در تاریخ بیست و پنجم دی ماه 1343 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. وی پس از چندی مجاهدت در تاریخ دوازدهم مهرماه 1361 در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل گشت. در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می خوانید.

«بسم الله الرحمن الرحیم »

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون / مپندارید کسانی که در راه خدا جهاد کرده‌ و کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

با درود فراوان به امام زمان«عج» و نایب برحقش امام خمینی بنیان‌گذارجمهوری اسلامی ایران. من امروز عازم جبهه هستم و هیچ‌گونه وحشت و نگرانی در وجودم احساس نمی‌کنم بلکه خیلی مسرورم که این آگاهی را دریافتم که می‌توانم بفهمم فرمان امام اجراشدنی است و ما با رضایت کامل مجری آن هستیم.

این مرگ را من از عسل در وجودم گواراتر می‌دانم چون اطاعت از امام امت و دفاع از سرزمین میهن اسلامی ایران وظیفه شرعی هر مسلمانی است.

اکنون که من عازم به میدان نبرد هستم شهادت را کاملا در وجودم لمس می‌کنم و ذره‌ای تردید بر من مستولی نیست و اما ای امام عزیز بدان تا زمانی که جوانان غیور ایرانی و متعهد به اسلام داری هیچ گاه شکست نمی‌خوری، البته به خواست خداوند منان.

ما از خون سرخ خود می‌گذریم و پیروزی را به عنایات الهی به ارمغان خواهیم آورد و آرزوی من در این جنگ تحمیلی این است که بتوانم راه کربلای حسینی را بر روی مسلمین جهان باز کنم و اگر خون سرخم در این راه ریخته شود این خون را تسلیم به خداوند می‌دانم و در راه خدا جهاد می‌کنم و امیدوارم که خداوند من را یکی از یاران باوفای امام زمان «عج» و امام خمینی قرار بدهد.

و اما وصیت من به پدر و مادر و خواهران و برادرانم، امیدوارم که اگر مرا از دست دادید برای از دست دادن من غصه و افسوس نخورید زیرا که شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است. شما هم برای جهاد در راه خدا خودتان را آماده سازید.

خواهران عزیزم! شما زینب‌گونه پیام شهیدان راه خدا را به گوش جهانیان برسانید و زینب‌گونه به راه شهیدان ادامه دهید. اما خدمت عموها و پسرعموها و عمه‌های عزیزم از همگی شما می‌خواهم حلالم کنید؛ همچنین از عموی عزیزم محمود می‌خواهم که مرا حلال کند و از پدربزرگ و مادربزرگ و دایی‌ها و خاله‌هایم می‌خواهم که مرا حلال کنند.

از پدر عزیزم می‌خواهم که اگر من شهید شدم مرا در جوار خاک عمویم در علی بن جعفر(ع) یا گلزار شهدا دفن نمایید.

انتهای پیام / 78032

نظر شما