شناسهٔ خبر: 56374763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیاده روی ولایت در دشتستان برگزار شد

بوشهر - ایرنا - همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج امام رضا (ع) همایش پیاده روی ولایت با عنوان "امت محمد رسول الله (ص) " و حضور خیل مشتاقان آن امام همام روز سه شنبه در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیفتگان و ارادتمندان حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از ساعت ۵:۳۰ بامداد امروز همزمان با سی‌ام ماه صفر مسیر ۱۵ کیلومتری شهر برازجان تا امامزاده ابراهیم از نوادگان موسی بن جعفر واقع در روستای ننیزک را با پای پیاده پیمودند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در قالب دسته های زنجیرزنی و سینه زنی در این مسیر پیاده به عزاداری پرداختند و با نوحه سرایی و قرائت زیارت‌نامه نسبت به مقام آن امام همام ادای احترام کردند.

فرماندار دشتستان گفت: امسال با توجه پیش بینی ها برای پذیرایی و خدمت رسانی به عزاداران ۱۴۰ موکب راه اندازی شد.

احمد بنافی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ هزار نفر از عاشقان امام رضا (ع) در مسیر پیاده روی ولایت اظهار کرد: این آیین مذهبی چندین سال است با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: افزون براین موکب ها، ایستگاه‌هایی برای انجام  فعالیت فرهنگی، آگاهی بخشی و روشنگری با اهدای کتاب، سی دی و پخش نوار نیز برپا شد.

بنافی اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۱۰ وسیله نقلیه عمومی شامل ۳۰ دستگاه اتوبوس و ۸۰ دستگاه مینی بوس از ناوگان شهرداری برازجان و همچنین تعدادی تاکسی نیز به صورت خودجوش و صلواتی کار جابه جایی شرکت کنندگان در این همایش را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای آرامش و امنیت و رفاه این شرکت کنندگان در این مراسم معنوی طرح ترافیکی ویژه ای با بسیج همه نیروهای استانی و شهرستان اجرا شده تا مردم در کمال آرامش و سلامت زیارت کنند و بازگردند. 

امامزاده ابراهیم (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) است و بقعه متبرک وی همواره میزبان زائرانی از نقاط مختلف استان و استان‌های همسایه است.

نظر شما