شناسهٔ خبر: 56372599 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صنایع غیرفعال استان‌ها در دستور کار احیا قرار گرفت

اجرای دقیق قانون جهش تولید دانش‌بنیان باعث رفع چالش‌ها و توسعه کشور می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانونی است که دستگاه‌های زیادی حتی در استان‌ها را مخاطب قرار داده تا در رفع چالش‌ها و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشارکت داشته باشند، این قانون زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کل کشور را رونق می‌بخشد.
در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده است؛ استانداران مکلف هستند ضمن تشکیل مستمر و منظم هیئت امناء کانون‌های کارآفرینان برتر استان نسبت به ایجاد سازوکار ارائه حمایت از کارآفرینان برتر و فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌ها در سطح استان در جهت توسعه اقتصادی استان و احیای صنایع غیرفعال استان توسط آن‌ها اقدام کنند.
سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه توسعه روستایی را با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات روستایی و شکل‌دهی به نظام نوآوری و محصولات روستایی تدوین و بر اجرای آن نظارت کند.
بنابر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این قانون مبتنی بر ۲۰ ماده و ۱۰ تبصره که زمینه ساز تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است و به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌آید.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما