شناسهٔ خبر: 56370490 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وقوع حوادث شبکه گازرسانی در شرایط بحرانی به حداقل رسید

نرم افزار امدادیار گاز با هدف کمک رسانی سریع برای مدیریت و پیشگیری از وقوع حوادث در شبکه گازرسانی با کمک فناوری ژئوماتیک طراحی و تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ با توجه به اینکه در سال های اخیر شاهد وقوع سیلاب های متعدد و بروز زلزله های زیادی در کشور هستیم؛ نیاز است تا جایابی و شناسایی علمک ها، شیرها و ایستگاه ها و خطوط شبکه گاز به شکل دقیق و بدون فوت وقت انجام شود.

این کار با طراحی نرم افزار امدادیار گاز شرکت دنیانقش‌گران دورسنج کاو و با استفاده از فناوری ژئوماتیک عملیاتی شد. پس از وقوع سیل هایی که باعث مدفون شدن تجهیزات گازی زیر گل و لای می شود و عملا شناسایی و پیدا کردن آنها غیرممکن و بروز حوادث احتمالی بیشتر می شود؛ با کمک این نرم افزار می توان به راحتی به محل دقیق شیرها و خطوط شبکه دسترسی یافت تا در کمترین زمان ممکن شبکه مربوطه قطع شود. در این نرم افزار امکان بارگزاری عکس، تصویر و مشخصات توصیفی نیز برای کاربران فراهم است.      

در غیر این صورت مجبور به قطع گاز کل شبکه می شویم که باعث از مدار خارج شدن بسیاری از ارگان ها، کارگاه های راهبردی و حساس همچون نانوایی ها، مناطق نظامی و غیره می شود. این نرم افزار با حمایت گروم ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری سازی شده است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما