شناسهٔ خبر: 56370090 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

به دستور وزیر تراکم کلاس‌ها نباید بیشتر از ۴۵ نفر باشد - مردم سالاری آنلاين

معاون سلامت و تربیت بدنی و سخنگوی آموزش و پرورش گفت:‌ وزیر آموزش و پرورش دستور داده‌اند که کلاسی با تراکم بالای ۴۰ تا ۴۵ نفر نداشته باشیم و تعامل در این زمینه نیز در حال حاضر انجام می‌شود تا چنین تراکمی را در کلاس‌ها نداشته باشیم.

صاحب‌خبر - به گزارش مردم سالاری آنلاین  ،«صادق ستاری فرد» معاون سلامت و تربیت بدنی و سخنگوی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تغییر ساعت تعیین شده برای شروع کار مدارس شهر تهران (شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰) بعد از پایان مهرماه وجود دارد؟ گفت: موضوع تعیین ساعت حضور در کلاس‌های درس مدارس و حضور کارکنان جزو صلاحیت‌های شورای آموزش و پرورش استان‌ها است. در آموزش و پرورش استان‌ها رئیس این شورا استاندار است و با حضور اعضایی از جمله آموزش و پرروش و چند نهاد آموزشی، فرهنگی و خدماتی تصمیم‌گیری انجام می‌شود، لذا بحث تغییر ساعت موضوعی اقتضایی است و به اقتضای امر، یک استاندار تصمیم می‌گیرد که ساعت کار کلاس‌ها ۷ صبح باشد و استانداری دیگر تصمیم می‌گیرد که ۷ و نیم باشد. 
او در خصوص احتمال تغییر این تصمیم تصریح کرد: ممکن است این تصمیم تغییر کند، اما فعلا نمی‌توان در موردش به طور قطعی صحبت کرد، چرا که تصمیم‌گیری در مورد آن در اختیار شورای آموزش و پرورش است و ممکن است به اقتضای اینکه هوا گرم باشد یا بار ترافیکی شهر زیاد باشد و یا هر موضوع دیگری که در زمان باز بودن مدارس دخیل باشد، برنامه‌ریزی عوض شود و در واقع استانداری در موردش تصمیم می‌گیرد. اگر قرار باشد هر نوع تغییری صورت بگیرد، قطعا از قبل از سوی آموزش و پرورش استان‌ها اعلام می‌شود تا خانواده‌ها بتوانند با سرویس مدارس و... هماهنگی ایجاد کنند.
سخنگوی آموزش و پرورش در ادامه در خصوص دانش‌آموزانی که والدین‌شان به دلیل اشتغال و… مجبور هستند، آن‌ها را زودتر از ساعت اعلام شده به مدرسه بیاورند و تعامل مدارس با این خانواده‌ها بیان کرد: این تعامل کاملا بین مدارس و خانواده‌ها وجود دارد. خانواده‌ها باید با مدارس هماهنگ کنند تا اگر خواستند فرزندشان را زودتر از موعد اعلام شده به مدرسه ببرند. 
معاون وزیر در پاسخ به این سوال که مراقبت از دانش‌آموزانی که زودتر به مدرسه می‌آیند و حفظ امنیت محیط مدرسه برعهده چه کسی است، گفت: عوامل مدرسه آنجا هستند و امنیت وجود دارد. البته اینکه دانش‌آموزان می‌توانند زودتر به مدرسه بیایند معنایش این نیست که خانواده دانش آموز را مثلا ۴ صبح به مدرسه ببرد! در مجموع تعامل در همه زمینه‌ها مثل قبل بین خانواده و مدرسه وجود دارد و مانند سال‌های قبل از این جهت نگرانی وجود نخواهد داشت. خواهش ما این است که والدین با مدارس هماهنگ باشند و اگر قرار است فرزندشان زودتر از موعد اعلام شده در مدرسه حاضر شود، این هماهنگی را از قبل با مدرسه انجام دهند. 
ستاری فرد در ادامه در رابطه با اینکه آیا ستاد کرونا، پروتکل بهداشتی به مدارس داده است، گفت: بله، ستاد ملی مقابله با کرونا پروتکل ۱۰ را به ما ابلاغ کرده است که شامل همان موارد ماسک، تهویه هوای کلاس، اقلام بهداشتی مورد نیاز در مدارس، سرویس‌های بهداشتی مدارس و سایر موارد مرتبط با کرونا است. 
سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که با توجه به تراکم بالای برخی مدارس، موارد بهداشتی چگونه رعایت می‌شود، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش دستور داده‌اند که کلاسی بالای ۴۰ تا ۴۵ نفر نداشته باشیم و تعامل در این زمینه نیز در حال حاضر انجام می‌شود تا چنین تراکمی را در کلاس‌ها نداشته باشیم.

نظر شما