شناسهٔ خبر: 56364736 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ایده تراکنش های برگشت پذیر در شبکه اتریوم

محققان دانشگاه استنفورد نمونه اولیه ای برای "تراکنش های برگشت پذیر" در اتریوم ارائه کرده اند و استدلال می کنند که می تواند راه حلی برای کاهش تاثیر سرقت رمزنگاری باشد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ در 25 سپتامبر، کایلی وانگ، محقق بلاک چین دانشگاه استنفورد، ایده توکن برگشت پذیر مبتنی بر اتریوم را به اشتراک گذاشت و اشاره کرد که این فقط یک پیشنهاد برای برانگیختن بحث و حتی راه حل های بهتر برای کریپتو است.

او در ادامه گفت:

هک‌های عمده‌ای که ما دیده‌ایم، سرقت‌هایی غیرقابل انکار و با شواهد قوی هستند. اگر در چنین شرایطی راهی برای بازگرداندن آن سرقت ها وجود داشت، اکوسیستم ما بسیار ایمن تر بود. این پیشنهاد فقط در صورت تایید توسط یک اجماع غیرمتمرکز در شبکه بلاکچین قابل اجرا است.

این پیشنهاد توسط محققان بلاک چین از استنفورد، از جمله وانگ، دان بونه، کوینچن وانگ گردآوری شده است و توکن های انتخابی دارای استانداردهای ERC-20 و ERC-721 هستند.

کایلی وانگ افزود:

میلیاردها ارز دیجیتال به سرقت رفته است. اگر نتوانیم جلوی سرقت ها را بگیریم، آیا می توانیم اثرات مضر ارزهای دیجیتال را کاهش دهیم؟

طی ماه‌های اخیر، من و چند محقق دیگر از استنفورد، استاندارد ERC-20R/721R را برای پشتیبانی از تراکنش‌های برگشت‌پذیر در اتریوم طراحی و نمونه‌سازی کردیم.

با این حال، وانگ تصریح کرد که نمونه اولیه قرار نبود جایگزین توکن‌های ERC-20 یا برگشت‌پذیر اتریوم شود و توضیح داد که این یک استاندارد انتخابی است که «به سادگی اجازه می‌دهد در یک بازه زمانی کوتاه پس از انجام تراکنش گزینه بازیابی وجود داشته باشد».

 

بر اساس استانداردهای پیشنهادی، اگر سرمایه شخصی به سرقت رفته باشد، می‌تواند درخواست مسدود کردن دارایی‌ها را به یک قرارداد حاکمیتی ارائه کند.

 

 سپس این موضوع توسط یک دادگاه غیرمتمرکز از قضات پیگیری می‌شود که باید به سرعت «حداکثر ظرف یک یا دو روز» برای تأیید یا رد درخواست رأی دهند.

 

هر دو طرف معامله همچنین می توانند شواهدی را به قضات ارائه دهند تا آنها از نظر تئوری اطلاعات کافی برای تصمیم گیری عادلانه داشته باشند.

 

برای NFT ها، این روند نسبتاً ساده است زیرا داوران فقط باید ببینند "در حال حاضر چه کسی مالک NFT است و آن حساب را مسدود کند."

 

با این حال، این پیشنهاد اذعان می‌کند که مسدود کردن توکن‌های غیر قابل تعویض بسیار پیچیده‌تر است، زیرا دزد می‌تواند وجوه را بین ده‌ها حساب تقسیم کند، آنها را از طریق یک میکسر ناشناس اجرا کند یا آنها را با سایر دارایی‌های دیجیتال مبادله کند.

برای مقابله با این، محققان الگوریتمی را ارائه کرده‌اند که «فرآیند انجماد پیش‌فرض برای ردیابی و قفل کردن وجوه دزدیده شده» را ارائه می‌کند.

آنها خاطرنشان می کنند که این شیوه تضمین می کند که وجوه ابتدا در حساب طرفین مسدود می شود، سپس وجوه در صورت روشن شدن موضوع و وجود شواهد کافی به حساب قربانی بازگردانده می شود.

kaili_jenner یکی از عوامل این پروژه در توییتر خود نوشت:

اگر فکر می کنید این یک راه حل ناقص است، کاملاً درست است. مقاله ما بخش‌هایی از پازل را ارائه می‌کند (بر روی مکانیک تمرکز می‌کند)، اما هنوز ابهاماتی پیرامون دولت غیرمتمرکز وجود دارد.

ایده تراکنش های برگشت پذیر در شبکه اتریوم

پست توییتری کایلی وانگ بحث‌های زیادی را به همراه داشت، بسیاری از مردم سؤالاتی را مطرح می کردند، بعضی افراد از این ایده حمایت یا آن را رد می‌کردند یا ایده‌های خودشان را مطرح می‌کردند.

طرفدار و پادکستر برجسته اتریوم آنتونی ساسانو از طرفداران این پیشنهاد نبود و به 224300 دنبال کننده خود توییت کرد که "من همه طرفدار افرادی هستم که ایده های جدیدی ارائه می کنند و آنها را در اتر مطرح می کنند، اما من این ایده را اصلا قبول ندارم.

ایده تراکنش های برگشت پذیر در شبکه اتریوم

ساسانو با بحث بیشتر در مورد این ایده با افراد در نظرات، توضیح داد که او فکر می‌کند که کنترل معکوس و حمایت از مصرف‌کننده باید بر روی «لایه‌های بالاتر» مانند صرافی‌ها و شرکت‌ها قرار گیرد و افزود:

"انجام آن در سطح ERC20/721 اساساً در «لایه پایه» است که به نظر من درست نیست. حفاظت از کاربر نهایی را می توان در سطوح بالاتر مانند قسمت های جلویی قرار داد."

نظر شما