شناسهٔ خبر: 56364688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ثبت ۱۳ وقف جدید در کرمانشاه

یک مسئول: خیرین با نگاه به نیازهای روز جامعه وقف کنند

زهرا مرادی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از خیرین خواست در وقف‌های جدید به نیازهای روز جامعه توجه داشته و در راستای رفع این نیازها وقف کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مجید میرزایی به مناسبت دهه وقف(دوم تا یازدهم مهرماه) در گفت و گو با ایسنا، از وقف به عنوان فرصتی خوب برای رفع مشکلات جامعه یاد کرد و افزود: تلاش می کنیم با ارائه مشاوره، واقفان جدید را به نیت کردن بر اساس نیازهای روز جامعه هدایت کنیم.

وی اشاره‌ای هم به نیازهای روز جامعه داشت و گفت: سعی می‌کنیم واقفان جدید را به نیت کردن با موضوعاتی مثل کمک به حل مشکل ازدواج و مسکن جوانان هدایت کنیم، کما اینکه هم اکنون هم موقوفاتی داریم که بنا به نیت واقف، ملک‌های شخصی واقفین برای مدت یک سال اول ازدواج در اختیار زوج های جوان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین به موقوفاتی با نیاتی مثل هزینه کردن در راستای تقویت بنیه علمی جوانان، اشتغال و کارآفرینی در جامعه نیاز داریم.

وی سپس با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۴۰ وقف جدید در استان به ثبت رسید، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۳ وقف جدید در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته عقب هستیم.

میرزایی افزود: بیشترین نیات واقفین جدید به موضوعاتی مثل برگزاری مجالس عزاداری حسینی، عزاری حضرت زهرا(س) و ساخت مسجد اختصاص دارد.


انتهای پیام
 

نظر شما