شناسهٔ خبر: 56364289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تکمیل چهارخطه شهرکرد به لردگان نیازمند تخصیص اعتبارات جدید است

شهرکرد-ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: محور شهرکرد - بروجن - لردگان نقش بسزایی در ترافیک ترانزیتی استان و کشور دارد و در صورت تامین اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد تومان، تا اواسط سال ۱۴۰۳ کل مسیر به پایان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

حمید ربیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مسیر چهار خطه شهرکرد به بروجن به‌جز ورودی و خروجی سفیددشت و ورودی شهر فرادنبه، بقیه عملیات اجرایی و راهسازی به پایان یافته و در مسیر بروجن به لردگان به‌جز ۶ کیلومتر از مسیر "کره‌بس" بقیه آن به اتمام رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت:این پروژه از زیرساخت‌های مهم استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود و نقش بسزایی در ترافیک ترانزیتی کشور دارد و برای کل این پروژه در مسیر شهرکرد به لردگان در مصوبات سفر رییس جمهور ۴۵۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی یادآور شد: مسیر ۶ کیلومتری "کره‌بس" دارای یک پل دره‌ای ۱۱۰ متری دهانه بزرگ و 2 تونل یک هزار و ۱۰۰ متری و یک هزار و ۴۰۰ متری است که پیمانکارهای تمام قطعات انتخاب شدند و در صورتی‌که اعتباری بیش از بر ۷۰۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شود تا اواسط سال ۱۴۰۳ کل مسیر به پایان خواهد رسید. 

ربیعی ادامه داد: تنها برای احداث و تکمیل 2 تونل مسیر "کره‌بس" به اعتباراتی بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است و اعتبارات تخصیص یافته برای محور شهرکرد به لردگان برای کل انشعابات این مسیر مانند چهاربانده بلداجی به گندمان، کمربندی شمالی بروجن و ورودی لردگان نیز استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، جاده بلداجی به سه‌راهی گندمان شهرستان بروجن در ۷۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و هم‌اکنون هشت هزار تردد خودرو در شبانه‌روز دارد و بلداجی در ۶۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

وی اظهار داشت: با تکمیل ورودی و خروجی سفید دشت، ورودی شهر فرادنبه و  تکمیل قسمتی از مسیر "تونل کره‌بس"، مجموع کل جاده شهرکرد–بروجن–لردگان چهار خطه می‌شود و تردد از تونل کنونی گردنه "کره بس" که به‌صورت یک‌طرفه انجام می‌شود به صورت دو طرفه تبدیل می شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: این طرح از محل اعتبارات ملی قانون بودجه با عنوان احداث باند دوم محور شهرکرد–بروجن–لردگان اجرا می‌شود و مصوبه ۴۵۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری روند تکمیل آن سرعت بخشید.

 در سفر خردادماه امسال رییس جمهور و اعضا هیات دولت به چهارمحال و بختیاری اعتبارات و مصوبات مهمی برای توسعه این استان بویژه در حمل و نقل جاده‌ای و ریلی مصوب شد.

جاده تزانزیتی شهرکرد – بروجن – لردگان از مهم‌ترین محورهای ارتباطی کشور است که استان‌های فلات مرکزی را به بنادر جنوب غرب و جنوب ایران متصل می‌کند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.
 

نظر شما