شناسهٔ خبر: 56363330 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نامشخص بودن سرپرست کاروان ایران در فاصله یک سال تا بازی های آسیایی

آتنا خلیلی

هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هنوز برای تعیین تکلیف سه پست تصمیم نهایی را نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هیات اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز(دوشنبه) دیداری با وزیر ورزش و جوانان داشت و قرار است هیات اجرایی به صورت فصلی، یک جلسه با وزیر داشته باشد و در صورت نیاز تعداد این نشست ها بیشتر شود. 

نکته مهم این است که در این جلسه هم تکلیف پست های سرپرستی کاروان ایران در بازی های آسیایی، رییس مرکز نظارت و بر تیم های ملی  و رییس آکادمی ملی المپیک مشخص نشد.

طبق اساسنامه، رییس کمیته ملی المپیک باید مسئولان و مدیران ستادی کمیته شامل رییس آکادمی ملی المپیک، رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی و سرپرست کاروان اعزامی به بازی ها را به هیات اجرایی پیشنهاد دهد و سپس گزینه مورد نظر به تصویب هیات اجرایی برسد.

در جلسات پیشین هیات اجرایی، اسامی مختلفی برای این پست ها مطرح شدند اما هنوز هیات اجرایی به نتیجه نهایی نرسیده است. در  جلسه اخیر هیات اجرایی نیز چون دیدار با حمید سجادی وزیر ورزش بود، صحبتی در این مورد نشد.

بازی های آسیایی هانگژو مهر سال آینده برگزار می شود. پیش از این پیمان فخری سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی بود که او ششم شهریور از سمت خود کناره گیری و سپس از ایران مهاجرت کرد.  طبق ماده 22 اساسنامه کمیته ملی المپیک، سرپرست هر کاروان ورزشی حداقل یک سال و نیم قبل از هر رویداد از میان مدیران دارای شرط وثاقت و امانت، با تجربه و توانمند ورزشی انتخاب می شود.

یک سال تا برگزاری بازی های آسیایی مانده اما هنوز سرپرست کاروان ایران انتخاب نشده است و اکنون یک نفر از افرادی که سال ها تجربه سرپرستی کاروان های مختلف را برعهده داشته به عنوان گزینه مطرح است که باید دید در نهایت این مسئولیت را برعهده می  گیرد یا فردی دیگر به عنوان سرپرست کاروان انتخاب می شود.

انتهای پیام

نظر شما