شناسهٔ خبر: 56363094 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح عمرانی در ۹۰ درصد از بقاع متبرکه گچساران در حال اجراست

گچساران -ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: ۴۱ بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد که کار عمرانی در زمینه تعمیر، بازسازی و توسعه در ۹۰ درصد از این مکان های مذهبی در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا اله کس نجیبی فر  روز دوشنبه در نشست تخصصی وقف و رسانه در جمع خبرنگاران گچساران افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی بقاع متبرکه این شهرستان ۳۰ تا ۸۰  درصد است.

وی بیان کرد: ۴۱ بقعه متبرکه در گچساران دارای ساختمان هستند و این تعداد بقعه متبرکه در بین مردم دارای جایگاه خاص معنوی هستند.

نجیبی فر با بیان اینکه از این تعداد بقعه متبرکه ۱۵ مورد در سامانه مالی ثبت شده  و درآمد زا هستند ابراز کرد: بخش عمده این درآمدها متعلق به امام زاده بی بی حکیمه (س ) است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۵ موقوفه منفعتی در این شهرستان ثبت شده است.

وی تاکید کرد: موقوفه اهدایی اعظم غلامزاده دیل بانوی واقف گچسارانی که سرپناهی امن برای دختران بی سرپرست و بد سرپرست کهگیلویه و بویراحمدی و استان های مجاور شده است، یکی از اثربخش ترین موقوفه های منفعتی این شهرستان است.

نجیبی فر با بیان اینکه در این مرکز که با نام ساختمان ریحانه زیر نظر موسسه خانه فرشتگان شهید درخشان پور فعالیت می کند افزود: موقوفه ریحانه در ۲طبقه، پذیرای دختران بی سرپرست و بدسرپرست کهگیلویه و بویراحمد و استان های مجاور است.

وی اظهار داشت: زنده یاد حاج بابا بشارت پدر سه شهید نیز یکی از نخستین واقفان گچساران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

نجیبی فر تاکید کرد: موقوفه های منفعتی گچساران نیز برای اموری مانند کمک به نیازمندان، دانش آموزان بی بضاعت، آبادانی مساجد و امامزادگان اهدا شده اند.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران نیز با اشاره به اینکه این اداره تنها مجری نیت واقفان است ابراز کرد: وقف به عنوان اقدام عام المنفعه در تمام کشورهای دنیا مرسوم است.

نجیبی فر تصریح کرد: ۱۲۳ باب مسجد در مناطق مختلف این شهرستان وجود دارد.

گفتنی است امسال از ۲ تا ۱۱ مهر دهه وقف است.

نظر شما