شناسهٔ خبر: 56363030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

مقاومت مردم گیلانغرب در دل تاریخ تا ابد زنده است

قصرشیرین- ایرنا- نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت مردم گیلانغرب در هشت سال دفاع مقدس در دل تاریخ بشر تا ابد زنده است و فراموش نشدنی خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عبدالرضا مصری» روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت چهارم مهرماه روز مقاومت مردم گیلانغرب با حضور مقامات کشوری و لشکری و مردم و مسوولان در شهر گیلانغرب  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، افزود: شهیدان جان و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شیرین‌ترین هستی خود را که جان خود بود تقدیم نمودند تا این نظام امروز مقتدرانه در مقابل هجمه‌های دشمنان بایستد.

وی اظهار داشت: همه وظیفه داریم واقعیات تاریخ و انقلاب را برای نسل جدید تبیین کنیم تا این میراث گرانقدر حفظ شود و به آیندگان انتقال یابد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنگ هنوز تمام نشده بلکه شکل و شیوه آن تغییر کرده است، گفت: اکنون در ۲ جبهه مقابله با دشمنان و دیگری تبیین واقعیت ها برای نسل جوان وظیفه داریم تلاش کنیم.

مصری با تمجید از مقاومت مثال زدنی مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس همچنین با اشاره به دوراندیشی امام راحل در تشکیل نهادهای انقلابی در بدو پیروزی انقلاب، اضافه کرد: در جنگ تحمیلی مقابل ۳۱ کشور جنگیدیم در حالی که برای کمترین تجهیزات نظامی هم در تحریم بودیم.

او ادامه داد: هجمه های دشمن از روز اول در مقابل انقلاب بوده است و انواع تحریم ها را برای ساقط کردن نظام و هزاران جنایت علیه ملت ایران ایجاد نمودند و یک نفر در دنیا هم صدایش در نیامد اما امروز برای یک موضوع کوچک البته برای ما دردناک است ببینید چه بلایی درست می کنند.

                                                                           مقاومت مردم گیلانغرب در دل تاریخ تا ابد زنده است

او گفت: نسل جوان هوشیار باشد این پیچیدگی برای همه ما وظیفه ایجاد می‌کند چون جنگی بسیار پیچیده است، سلاح دشمن در جیب همه ما است و ما باید مراقب باشیم موضوع مهسا امینی یک بهانه است.

وی با اشاره به موفقیت های کشور در بخش های مختلف نظیر صنایع نانو تکنولوژی، هوافضا و صنایع دفاعی اضافه کرد:  امروز به جایی رسیده ایم که می توانیم پیشرفته ترین پهپادها و موشک ها را صادر کنیم از این رو همه ما وظیفه داریم فرزند زمان خود باشیم زیرا که شناخت و بصیرت تلاش می خواهد یک گروه وظیفه تبیین نسل جوان و در گروه دیگر هم نسل جوان وظیفه پیدا کردن شناخت دارند.

چهارم مهرماه یادآور رشادت دلیرمردان و شیرزنان گیلانغربی در سال ۵۹ در برابر حملات دشمن بعثی است، روزی که مردم این شهر مقاوم با دست خالی در برابر ارتش تا دندان مسلح رژیم بعث عراق ایستادند و حماسه‌ای به یادماندنی خلق کردند.

گیلانغرب در طول دفاع مقدس بیش از ۱۵۰ بار بمباران شد که تقدیم ۷۵۰ شهید گرانقدر، ۲ هزار و ۲۵۰ جانباز سرافراز و ۱۴۱ آزاده سرافراز از این سرزمین و پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر از جای جای ایران اسلامی در این منطقه خود گواهی بر مطهر بودن این خاک پاک است.

نظر شما