شناسهٔ خبر: 56362969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران:

محدودیتی برای ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی وجود ندارد

ساری - ایرنا - سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هیچ مشکلی برای ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی وجود ندارد، گفت: تمامی دانش‌آموزانی که برگه مجوز اقامت از سوی استانداری مازندران را داشته باشند به سهولت در مدارس سراسر استان ثبت نام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

حسین کمالی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا تاکید کرد که  برای ثبت نام اتباع خارجی ارایه برگه اقامت دانش‌آموزان که باید از سوی اداره‌کل اتباع خارجی استانداری مازندران صادر شود؛ الزامی است. 

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش از جذب دانش‌آموزان اتباع خارجی استقبال می کند، افزود: اینکه فرزندانی از ملیت های دیگر را با آموزش و آموزه‌های ایرانی-اسلامی آشنا و آگاه سازیم، یکی از اهداف اموزش و پرورش است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران همچنین به عدم ثبت نام برخی از اتباع دارای برگه اقامت اشاره کرد و گفت: متاسفانه این افراد برگه اقامت مربوط به استانهای دیگر را در اختیار دارند، در حالی که جابه جایی آنها نیازمند تایید مجدد است. 

کمالی همچنین تاکید کرد: تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی همانند تحصیل دیگر شهروندان است و آنها مشمول تمامی خدمات آموزشی خواهند بود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران همچنین پیش بینی دانش آموزان اتباع خارجی ساکن در استان را حدود یکهزار نفر عنوان کرد و گفت: طبق آخرین گزارش از سامانه ثبت نام تاکنون ۶۰۰ نفر از این تعداد موفق به نام نویسی در مدارش شدند. 

پیش بینی می شود در سال تحصیلی جاری حدود ۵۳۰ هزار دانش آموز بر کلاس های درس مدارس استان بنشینند که امسال برای نخستین سال تحصیلی این آمار شامل متولدین مهرماه نیز می شود.

گفتنی است استان مازندران یکی از  ۱۵ استان ممنوع کشور برای حضور اتباع خارجی است که از سال ۱۳۹۱ بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای اقامت اتباع کشورهای افغانستان و عراق ممنوع شد.

بر اساس قانون فقط آن دسته از اتباع خارجی می توانند در استان مازندران اقامت داشته باشند که دارای مادر ایرانی، همسر ایرانی داشته باشند و یا با هدف گردشگری ، ماموریت کوتاه مدت کاری و یا سرمایه گذاری به استان سفر کنند.

نظر شما