شناسهٔ خبر: 56362966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم ایلام تاریخ ساز کشور در دوران دفاع مقدس هستند

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی استانداری با بیان اینکه مردم ایلام در طول جنگ تحمیلی سختی هایی زیادی متحمل شدند و با پایداری بی سابقه خود تاریخ نوینی را در کشور ساختند، گفت: مردم استان با وجود بمباران مداوم هوایی، آواره کوه ها شدند و زنان باوحمایت از پشت جبهه ها پای کشور خود ایستادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدسبحان حسنی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پیروزی ملت ایران به برکت دستاوردهای بیشمار دفاع مقدس و حاصل رشادت، جسارت، ازخودگذشتگی، نوآوری، ابتکار، خوداتکایی و خودباوری رزمندگان بود.

وی با اشاره به اینکه تقدیم سه هزار شهید در این مسیر نشان از ارادت این مردم به امام ، ولایت و کشور دارد، خاطر نشان کرد: سه هزار شهدای استان سند روشنی از حضور مردم ایلام در هشت سال دفاع مقدس بود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: استان ایلام با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق، رزمندگان آن علاوه بر دفاع از این مرز گسترده در دیگر جبهه های جنوب و غرب نیز از کشور دفاع کردند و ایلام سه هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد.

حسنی تاکید کرد: ابتکارات نظامی ایران در جنگ تحمیلی در همه دنیا جدید و نوآورانه بود که هنوز هم بعد از سال ها از پایان جنگ، در کشورهای مختلف مورد تحلیل قرار گرفته و حتی برخی کشورها از ابتکارات و نبوغ ایرانی استفاده و به موفقیت هایی دست پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه تدوین و تبیین افتخارات دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان یک رسالت خطیر است، تاکید کرد: هنرمندان، اصحاب رسانه و نویسندگان در این راستا وظیفه ای بسیار موثر و سنگین را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: دشمنان در صدد مخدوش کردن افتخارات ملت ایران در دوران دفاع مقدس و کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است چرا که از پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی به شدت واهمه دارد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به مانند زلزله ای سهمگین در دنیا بود که با وجود تهدید، فشار و تحریم ها با بهره گیری از رهنمودهای خردمندانه رهبری که به همه حوزه ها و مسائل داخلی و خارجی اشراف دارند، کشور همچنان مقتدرانه به پیش می رود.

حسنی تاکید کرد: ایران به مدد دستاوردهای دفاع مقدس در حوزه های گوناکون علمی و امنیتی چون هوا، فضا، زمین و دریا به اقتدار رسیده است و نباید نسل کنونی و نسل های بعد فریب تبلیغات دشمن را بخورند و از گذشته پرافتخار خود دور بمانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام هم گفت: دفاع مقدس به سرزمین ما هویت بخشید و شاکله سپاه و ارتش از دل دفاع مقدس شکل گرفت.

سرهنگ محمدحسین فولادی افزود: اینکه امروز تعدادی ناآگاه به پرچم مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های شهدا اهانت می کنند به علت کم کاری در تبیین و معرفی دستاوردهای شهدا در جامعه است.

وی افزود: آرمان های والای شهدا و عمق فداکاری آنها در دانشگاه ها و مدارس به دانشجویان و دانش آموزان شناسانده نشده و نسل کنونی آنچنان که باید با شهدا آشنایی ندارند.

فولادی تاکید کرد: گسست نسلی ایران را تهدید می کند و ارزش های دفاع مقدس باید در مجامع علمی دانشگاهی و دانش آموزی برده شود تا این آرمان ها نسل به نسل حافظ خون ریخته شهدا و رشادت ایثارگران باشند.

به گزارش ایرنا، تجلیل از تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران، رونمایی از کتاب، خاطره گویی، شعرخوانی و نمایش از دیگر برنامه های این آیین بود.

نظر شما