شناسهٔ خبر: 56362880 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

واردات خودرو از کی اجرایی می‌شود؟

خبرگزاری ایسنا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است، از زمانی که ثبت سفارش خودروها آغاز شود، حدود سه تا چهار ماه بعد واردات خودرو در عمل انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با بیان اینکه واردات خودرو هم اکنون و بعد از مصوبه مجلس در بعد اجرا در اختیار دولت است، افزود: آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو توسط هیات دولت و وزارت صمت ابلاغ شده و باید در مرحله بعد شاهد انجام ثبت سفارش توسط مردم باشیم.

وی ادامه داد: پس از آنکه ثبت سفارش خودروها از سوی مردم آغاز شود، حدود سه تا چهار ماه زمان نیاز است که واردات خودرو عملا محقق شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه هدف اصلی از آزاد شدن واردات خودرو را ایجاد رقابت در داخل کشور و از سوی دیگر ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا اعلام کرد و یادآور شد: مجموع این موارد در نهایت به کاهش قیمت خودرو در بازار منجر می‌شود.

حسینی‌کیا بخش قابل توجهی از تقاضای کنونی موجود در بازار خودرو را کاذب خواند که واردات خودرو به کاهش این تقاضای کاذب کمک خواهد کرد و افزود: البته هنوز زمان زیادی نیاز است تا خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود، اما به هر حال باید در این مسیر قدم بگذاریم.

وی هدف اصلی واردات خودرو را برای خودروهایی با قیمت متوسط اعلام کرد که عامه مردم توان خرید آن را داشته باشند.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم واردات همه انواع خودرو باید آزاد شود و سپس با اعمال تعرفه، واردات را مدیریت کنیم، تاکید کرد: حتی عقیده دارم تعرفه واردات برای خودرو با قیمت متوسط(حدود هشت هزار دلار) که اکنون ۲۵ درصد در نظر گرفته شده باید صفر شود تا مردم عادی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: برای سایر انواع خودروها با توجه به قیمت آنها، میزان تعرفه باید به صورت پلکانی افزایش یابد.

نظر شما