شناسهٔ خبر: 56362299 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

ترکیه علیه سرمربی آلمانی؛ خجالت‌آور است!

شکست 2-1 تیم ملی ترکیه مقابل جزایر فارو در لیگ ملتهای اروپا اشتفان کونتز، سرمربی آلمانی این تیم را در آستانه اخراج قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ترکیه در گروه C1 لیگ ملت‌های یوفا دیشب به جزایر فارو رفت تا با این تیم دیدار کند. ترکیه که صدرنشین این گروه است در مقابل تیم ضعیف جزایر فارو با نتیجه 2-1 شکست خورد تا موجی از خشم و ناراحتی در این کشور شکل بگیرد.

هدایت ترکیه در اختیار اشتفان کونتز آلمانی قرار دارد اما تساوی 3-3 تیم او مقابل لوکزامبورگ در بازی قبلی و حالا شکست 2-1 مقابل جزایر فارو، کونتز را با انتقادهایی تند و بی‌سابقه مواجه کرده است. روزنامه معتبر حریت امروز در ترکیه به صراحت خواهان اخراج سرمربی آلمانی شد.

روزنامه ورزشی فاناتیک هم در شماره امروز با تیتر اول "افتضاح" برای توضیح شکست دیشب مقابل جزایر فارو استفاده کرد. روزنامه تقویم هم نوشت:" با کونتز هیچ آینده‌ای وجود ندارد".  روزنامه فاناتیک در سایت خود هم با تیتر "خجالت‌آور" به استقبال کونتز و تیمش رفته است.

اما به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ترکیه فعلا قصد اخراج مربی آلمانی را ندارد. حمید آلتین‌توپ، ستاره سابق فوتبال ترکیه و بایرن مونیخ که این روزها در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال این کشور حضور دارد اولین کسی بود که رسما از کونتز حمایت کرد. آلتین‌توپ گفت:" ما پشت مربی تیم ملی‌مان هستیم ولی بگذارید این را روشن کنم که معنای حرف ما این نیست که از مربی‌مان انتقاد نخواهیم کرد".

با اینکه ترکیه با وجود شکست مقابل جزایر فارو صدرنشین این گروه شد و به لیگ B رقابت‌ها صعود کرد ولی شکست مقابل تیمی ضعیف مثل جزایر فارو ترکیه‌ای‌ها را خشمگین کرده است.

جزایر فارو جزیره‌ای است کوچک در شمال اقیانوس اطلس که 53هزار نفر جمعیت دارد. جالب اینجا است که تعداد گوسفندهای این جزیره بیشتر از جمعیت آن است. این دومین پیروزی بزرگ تاریخ فوتبال جزایر فارو بعد از پیروزی 1-0 مقابل اتریش در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های اروپا در سال 1990 است.

کونتز، سرمربی ترکیه، در پایان بازی دیشب با تلاش برای توجیه شکست تیمش گفت:" ما با تیمی روبرو بودیم که بیشتر از ما می‌خواست پیروز بشود و بیشتر از ما جنگید. ما این بار شکست خوردیم. در دو بازی اخیر ما کمتر از حریف‌ دویدیم. این شکست واقعا دردناک است. عملکرد جزایر فارو برای ما غافلگیرکننده نبود. از این غافلگیر شدیم که نتوانستیم به حریف واکنش نشان بدهیم. باید با واقعیت روبرو بشویم. این واقعیت تیم ما در حال حاضر است".

نظر شما