شناسهٔ خبر: 56361200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:

مطالعه ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی دشت قزوین

قزوین-ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: مطالعه ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی دشت قزوین از طریق جنگل کاری یا طرح زراعت چوب در دست انجام است.

صاحب‌خبر -

محسن قاسم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: پس از بررسی وضعیت دقیق آب و خاک منطقه، نحوه اجرای این طرح مشخص خواهد شد و یکی از دو روش جنگل کاری یا زراعت چوب انتخاب می شود.

این مسوول گفت: در صورت انتخاب طرح زراعت چوب براساس قانون اجرای آن را به مردم و بخش خصوصی می سپاریم.

وی اظهار داشت: در صورت انتخاب جنگل کاری با تولید و تامین نهال از نهالستان های منابع طبیعی، عملیات کاشت نهال های مقاوم به شوری خاک انجام می دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه ایجاد فضای سبز در مناطق بیابانی دشت قزوین از توسعه و پیشروی بیابان جلوگیری کرده و مانع بروز ریزگردها در این منطقه می شود، گفت: بینی می شود در مرحله اول ایجاد پوشش گیاهی در مناطق بیابانی دشت قزوین و پس از تکمیل مطالعات یاد شده، ۵۰۰ هکتار را به طرح زراعت چوب یا جنگل کاری اختصاص دهیم.

از حدود ۹۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان قزوین ۲۹ هزار را هکتار بیابان تشکیل می دهد.

در برخی سال ها که شاهد تشدید خشکسالی و کاهش بارندگی ها هستیم این اراضی به یک کانون منطقه ای ریزگردها تبدیل می شود که با خود آلودگی زیست محیطی و هوا را دنبال دارد.

نظر شما