شناسهٔ خبر: 56360854 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

مزار شهدای کردستان بازسازی می‌شود

شهسواری با اشاره به گلباران ۱۹ هزار مزار شهدا در کشور در ایام گرامیداشت دفاع مقدس گفت: مزار شهدای کردستان بازسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، «علیرضا شهسواری» صبح دوشنبه (چهارم مهرماه) در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهارکرد: در ایام‌الله دفاع مقدس رسالت احاد جامعه است که به بازخوانی سال‌های حماسه و دفاع پرداخته و آنچه که منجر به پیروزی ایران شد را باید تقویت کنیم.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: این ایام یاداور ایثار ملت شکوهمند است و ایثار در کلام شهدا منحصر بفرد است.

 

 

وی با اشاره به اینکه کردستان برجستگی‌های ایثارگری ویژه‌ای را دارد، اعلام کرد: کردستان آنقدر ایثارگرانه در برابر دشمن ایستاده که امروز الگو است و سیره بزرگان را در شهدا دیده است.

 

 

شهسواری پرداختن به ایثارگری رزمندگان را تکلیفی واحب خواند و گفت: اصحاب رسانه باید در این راستا گام بردارند.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد: در هفته دفاع مقدس میهمانی لاله‌ها و گلباران شهدا انجام خواهد شد که ۱۹ هزار مزار شهدا در کشور گلباران می‌شود و امسال این مهم را با حضور مسئولان استان انجام خواهیم داد.

 

 

وی دیدار با خانواده شهدا با عنوان طرح سپاس، طنین‌انداز شدن زنگ ایثار همزمان با بازگشایی مدارس با اجرای برنامه‌های فرهنگی و با رویکرد ایثار و شهادت برگزار شد.

 

 

شهسواری عنوان کرد: استان کردستان دارای ۹۷۳ گلزار شهدا است که در ایام دفاع مقدس گلباران خواهد شد که متولی بازسازی گلزارهای شهدا با بنیاد شهید و متولی نگهداری آنها شهرداران، دهیاران و دهداران در سطح استان هستند.

 

 

وی تصریح کرد: قرار است تمامی مزار شهدای کل کشور در طول سه سال بازسازی شود که در استان ۷۰ درصد انجام شده و ۳۰ درصد نیز در سه سال انجام خواهد شد.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان عنوان کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مزار شهدای استان نیاز است و پیگیریم که بتوانیم این اعتبار را تامین کنیم.

 

 

شهسواری اذعان کرد: ایثارگران شهروندان جمهوری اسلامی به شمار می‌روند و بنیاد متولی مطالبات ایثارگران است و هرکاری که بتوانیم باید برای آنها انجام دهیم.

 

 

وی با اشاره به وام مسکن ایثارگران اعلام کرد: قرار شد از امسال وام ۳۰۰ میلیونی به ایثارگران برای خرید مسکن پرداخت شود اما بدلیل درآمد پایین، بازپرداخت وام برای ایثارگران مشکل است.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان عنوان کرد: خدمات قابل توجهی در حوزه مسکن انجام شده اما تامین زمین مشکل اصلی در تامین مسکن است و تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی به مسکن و شهرسازی معرفی کردیم اما بر اساس آخرین آمارها چهار هزارو ۲۵ متقاضی فاز اول در استان کردستان داریم.

 

 

شهسواری اضافه کرد: مشکل اشتغال و موضوع درمان بزرگترین مشکل خانواده ایثارگران است که امیدواریم شاهد حل مشکلات ایثارگران استان باشیم.

 

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا اضافه کرد: برگزاری یادواره‌ها و ثبت خاطرات شهدا و جانبازان دغدغه ایثارگران است که در این راستا اقداماتی انجام شده است.

 

 

پایان پیام/713

نظر شما