شناسهٔ خبر: 56360004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«کانون فرهنگی و تربیتی سیار» طرحی برای مناطق کم‌برخوردار زنجان

زهرا آقایاری

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: مربیان پرورشی و نیروهای آموزشی در قالب طرح «کانون فرهنگی و تربیتی سیار»، برای آموزش به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیات برگزاری این طرح آموزشی، عنوان کرد: این طرح آموزشی و فرهنگی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در تابستان امسال اجرا شد و در سال تحصیلی جدید نیز با هدف ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به روند اجرای این طرح فرهنگی تربیتی، افزود: روند اجرای این طرح به این صورت است که یک تیم متشکل از مربیان و متخصصان آموزشی به مناطق کم‌بهره و محروم استان اعزام می‌شوند و برای دانش‌آموزان و کودکان این مناطق برنامه‌های مفید آموزشی و فرهنگی اجرا می‌شود و در حال حاضر نیز تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل آموزش‌وپرورش و ارشاد اسلامی استان منعقد شده است تا از ظرفیت‌های این سازمان در دو حوزه توانمندسازی فنی مربیان سرود و نمایش برای مشارکت در کانون‌های فرهنگی و تربیتی سیار استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اجرای اردوی تربیتی و فرهنگی یک روزه برای دانش‌آموزان ناشنوا و نیازهای خاص استان در تابستان امسال، اظهار کرد: طی ایام تابستان سال جاری، ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای استان برای ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی به اردوگاه امام خمینی (ره)، اعزام شدند که این تعداد شامل دانش‌آموزان ناشنوا به همراه خانواده بودند که مربیان کانون نیز در محل این اردوگاه برای دانش‌آموزان فوق، برنامه‌های فرهنگی تربیتی و آموزشی اجرا کردند. همچنین در برنامه‌ای مشابه با همکاری قرارگاه باب‌الحوائج ناحیه ۱ زنجان برای دانش‌آموزان نیازهای ویژه مناطق حاشیه‌ای استان، توسط مربیان پرورشی برنامه آموزشی و تربیتی اجرا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان، با اشاره به هدفمند بودن برنامه‌های فوق، خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های فوق با هدف مهارت‌آموزی و ارتقای سطح کیفی دانش در دانش‌آموزان مقاطع مختلف سطح استان اجرا شد و در برخی سطوح ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با اجرای این دسته از فعالیت‌ها در رشد فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان سطح استان موثر باشیم.

انتهای پیام

نظر شما