شناسهٔ خبر: 56359948 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

هوای اصفهان آلوده است

شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز چهارم مهرماه با میانگین ۱۲۳ برای سومین روز پیاپی در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، براساس اعلام سامانه برخط کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان، هوای این کلانشهر هم اکنون در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با شاخص ۱۱۳، استانداری با شاخص ۱۲۹ و پروین با شاخص ۱۲۸ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

با توجه به اینکه برای ارسال داده‌های ایستگاه‌های پایش هوا در مناطق مختلف شهر و استان اصفهان از خطوط ایرانسل استفاده می‌شود، قطعی اینترنت اپراتورهای تلفن همراه سبب اختلال و نبود دسترسی به دیتای ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا در خیابان‌های پروین، کاوه، میرزا طاهر و رهنان شده است. پیش‌تر نیز هشت ایستگاه پایش هوای کلانشهر اصفهان در خیابان‌های فرشادی، فیض، باهنر، جِی، باغ غدیر، دانشگاه، ورزشگاه میثاق و بزرگراه خرازی قطع بود.‌

امروز وضعیت کیفیت هوای شهر شاهین شهر با شاخص ۶۱ و سگزی با شاخص ۷۲ در وضعیت قابل قبول ثبت شده و ایستگاه‌های مبارکه، منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان دائم قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما