شناسهٔ خبر: 56359926 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

خودروهای الکتریکی منجر به کاهش مصرف برق می شوند

ابراهیم خسروپرست منبع: autocar  

بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از خودروهای الکتریکی منجر به افزایش مصرف برق شده و هزینه های این حوزه را بیشتر می کند اما مطالعات انجام شضده نشان می دهد این تصور می تواند برعکس بوده و منجر به کاهش هزینه های برق شود.

صاحب‌خبر -

بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از خودروهای الکتریکی منجر به افزایش مصرف برق شده و هزینه های این حوزه را بیشتر می کند اما مطالعات انجام شضده نشان می دهد این تصور می تواند برعکس بوده و منجر به کاهش هزینه های برق شود.

به گزارش سیناپرس، خودروهای الکتریکی برای محیط زیست بسیار مفید هستند اما جدا از این واقعیت که قیمت سوخت‌ های فسیلی دائما افزایش می ‌یابد، آیا مزایای راه ‌اندازی یک خودروی برقی منجر به کاهش هزینه و مصرف انرژی برق می شود یا نه ؟

در حال حاضر با توجه به تغییر سیاست کشورهای غربی، تقاضا برای سیستم های خورشیدی خانگی تا حدی افزایش می یابد که لیست انتظار برای نصابان معتبر به سرعت در حال رشد است. امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی وام های بدون بهره و بسیار آسان برای نصب یک سیستم خورشیدی با ذخیره باتری ارائه می شود که این فرایند به زودی کمتر از هزینه پرداخت قبوض انرژی خانگی خواهد بود. از سوی دیگر سیستم های نصب شده توسط نصاب های مورد تائید بدون مالیات بر ارزش افزوده هستند.

با توجه به اینکه در بیشتر مواقع، شارژ خودروهای برقی در خانه انجام می ‌شود، ارزش نصب یک سیستم خورشیدی هیبریدی برای دارندگان خودروهای برقی ناگهان جذاب ‌تر می ‌شود. 

باید به این نکته اشاره کرد: سیستم‌ های خورشیدی خانگی امروزی هوشمند هستند، بنابراین انرژی تولید شده ابتدا برای تامین نیاز خانه استفاده می‌شود، سپس باتری سیستم خانه را برای تامین نیازهای پس از غروب خورشید شارژ می‌ کند  و سپس، اگر هر دوی این نیازها برآورده شوند، تولید اضافی می‌ تواند به شبکه فروخته شود. 

به گزارش سیناپرس، در اینجا اهمیت شارژ خانگی خودروهای الکتریکی مطرح شده و به باور کارشناسان، یک ماژول ذخیره باتری لیتیوم یونی ۵ کیلووات ساعتی برای یک سیستم هیبریدی خورشیدی خانگی حدود ۳۲۵۰ پوند هزینه دارد. اما یک خودروی برقی معمولی که در درایو با باتری ۶۴ کیلووات ساعتی قرار می ‌گیرد، معمولاً ظرفیت بسیار ارزشمندی دارد.
مالکان خودروهای الکتریکی با شارژ کردن وسیله نقلیه خود در ساعات روشنایی روز مطمئن می شود که تمام انرژی تولید شده در خانه به مقرون به صرفه ترین نحوه ممکن استفاده می شود.

در این طرح جدید صاحبان خودروهای برقی با سیستم‌ های شارژ از قبیل هیوندای Ioniq 5 می‌توانند از انرژی ذخیره شده در طول روز برای جلوگیری از خروج برق از شبکه داخلی خود استفاده کنند. به این ترتیب شاهد هستیم که با کمک فناوری های جدید، شارژ کردن خودروهای الکتریکی منجر به کاهش هزینه صاحبان خودرو شده و مصرف برق شهری را کمتر از قبل می کند.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما