شناسهٔ خبر: 56359630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سهم ۶۰ درصدی نهاوند در صنعت آبزی‌پروری استان همدان

کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کلینیک دامپروری آبزیان کمک قابل توجهی به توسعه صادرات شهرستان و ارزآوری برای کشور می کند.

صاحب‌خبر -

مصطفی کزازی گفت :شهرستان نهاوند به لحاظ وجود تعداد زیادی از مراکز تکثیر و پرورش ماهی سهم ۶۰ درصدی را در صنعت آبزی‌پروری استان همدان دارد و بر همین اساس نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه برای توسعه است.

او گفت :ایجاد کلینیک دامپروری آبزیان را از جمله ضرورت‌های توسعه شیلات در شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های نهاوند از جمله وجود واحد فرآوری شیلاتی ۱۰۰۰ تنی، وجود نمایندگی خوراک فرادانه و بهدانه، افتتاح خط تولید خوراک آبزیان و دام مستعد استفاده از مزایا و حمایت بخش دولتی و خصوصی در ایجاد کلینیک دامپروری آبزیان است.

کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کار صادرات ماهی از شهرشتان نهاوند بر اساس بازدید اسفندماه سال گذشته هیات روسی از حوزه شیلات شهرستان و شرکت پرورش ماهی قزل پروتئین گاماسیاب که منجر به انعقاد قرارداد شد انجام گرفت.

کزازی افزود : این شرکت در زمینه بسته‌بندی آبزیان مطابق با نیازهای مصرف‌کنندگان و بر اساس فناوری‌های روز فعالیت می‌کند که بر همین اساس در سال گذشته موفق به اخذ کد IR را دریافت کرد و سومین مرحله صادرات آن به کشور روسیه در شهریورماه انجام گرفت.

او با بیان اینکه ایجاد این کلینیک می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه صادرات شهرستان و ارزآوری برای کشور کند افزود: انتظار ما از مسئولان ذیربط این است که با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی موجود در حوزه آبزی‌پروری مساعدت لازم را برای صدور مجوز ایجاد کلینیک داشته باشند.

کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و اخذ مجوز صادرات به کشورهای اوراسیا از سوی شرکت قزل پروتیین گاماسیاب نهاوند تاکنون سه مرحله ماهی به کشور روسیه صادر شده است.

نظر شما