شناسهٔ خبر: 56359446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا سه‌شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۱

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۵ مهرماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد؛ حداکثر دما ۳۲ درجه و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت زرد قرار دارد. کیفیت هوای تهران امروز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

فرارو- امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و دو درجه به مرور و در طول روز به سی و یک درجه می‌رسد.

به گزارش فرارو؛ براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی ۵ روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از عصر امروز تا فردا در ارتفاعات شمالی به‌ویژه شمال شرق استان در ساعات عصر تا شب، افزایش ابر همراه با رگبار پراکنده باران و در پاره‌ای از نقاط به‌ویژه بخش‌های غربی و جنوبی استان گاهی وزش باد شدید در مناطق مستعد همراه با خیزش موقتی گردوخاک و کاهش نسبی کیفیت هوا مورد انتظار است.

از امشب تا فردا کاهش دما و از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۵ تا ۷ مهرماه) افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (۵ مهرماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۶ مهرماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و برای روز پنج‌شنبه (۷ مهرماه) آفتابی با حداقل دمای ۲۱ درجه و با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

دمای تهران

وضعیت آلودگی هوای تهران؛ ناسالم برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای تهران امروز (۴ مهرماه) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلاینده شاخص هم اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۶ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

آلودگی هوای تهران

آلاینده شاخص هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۵ بود.

­تعطیلی زنگ ورزش مدارس شهر تهران

زنگ ورزش مدارس شهر تهران امروز دوشنبه ۴ مهر به علت آلودگی هوا تعطیل است. معاون عمرانی استاندار تهران از تعطیلی زنگ ورزش مدارس شهر تهران، امروز دوشنبه ۴ مهر، به علت آلودگی هوا خبرداده است.

عابد ملکی به شهروندان بویژه بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان، بانوان باردار و کودکان هم توصیه کرد از تردد غیرضروری در شهر و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

تهران از ابتدای سال تاکنون فقط دو روز هوای پاک داشته است.

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور برای چند روز آینده

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای ۱۵ استان از تداوم فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در ۶ استان کشور خبر داد.

بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از گیلان، مازندران، شرق اردبیل و ارتفاعات غربی البرز ابرناکی و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آب و هوای کشور

فردا و روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است. پنجشنبه در گیلان و مازندران و جمعه در مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز در مناطق شرق، شمال شرق، رمز، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق وزش باد شدید موقتی و گردوخاک روی می‌دهد. این شرایط روز جمعه مجددا برای بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی شده است.

همچنین امروز در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور کاهش دما روی می‌دهد که در بخش‌هایی از شمال شرق این کاهش دما محسوس است. از فردا تا پایان هفته در این مناطق روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما