شناسهٔ خبر: 56358772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

حرمت و شان معلم در ارزیابی‌های رتبه‌بندی حفظ شود

شیراز - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مسیری سهل و همراه با تکریم و حفظ شان معلم با توجه به اصول و چارچوب ها سرلوحه کار ارزیابان قرار گیرد بطوریکه حرمت و شان معلم در ارزیابی های رتبه بندی حفظ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، محمد خلیل عسکری در افتتاحیه دوره آموزش ارزیابان طرح رتبه بندی معلمان استان های جنوب کشور در شیراز افزود:  آموزش و پرورش فارس دارای پنجاه و نه اداره در مناطق، نواحی و شهرستان ها است که از این جهت بعنوان بزرگترین اداره ی کل آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود. 

عسکری گفت: نظام رتبه بندی از دستاوردهای ارزشمندی بوده که در دولت فعالی پیگیری و اجرا می شود درصورتی که از سال ۱۳۹۰ به این قانون توجهی نمی شد که از ارزیابان که مورد اعتماد و وثوق آموزش و پرورش می باشند، خواهشمندم که در حوزه ی تبیین و روشنگری اجرای این طرح فعال باشند. 

وی تاکید کرد: باید در همه ی بخش ها و حوزه ها معلم تکریم شود و شان و منزلت معلم حفظ شود چراکه تربیت صحیح از این مسیر عبور می کند. مسیری سهل و همراه با تکریم و حفظ شان معلم با توجه به اصول و چارچوب ها را سرلوحه کار ارزیابان قرار گیرد.

عسکری گفت: در سال جاری با تفویض اختیار به مدیران ادارات اموزش و پرورش، درخواست شصت و نه درصد متقاضیان نقل و انتقالات فرهنگیان تایید شد.

رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش فارس هم گفت: دوره   آموزش ارزیابان رتبه بندی معلمان با حضور پانصد و سی نفر از استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، کهکیلویه و بویراحمد بمدت چهار روز در شیراز درحال برگزاری است.

آموزش نحوه ارزیابی صحیح و بررسی مدارک

 دکتر شیرازی نژاد در حاشیه این نشست با   اشاره به محتوای آموزشی دوره خاطر نشان کرد: در این چهار روز نحوه ارزیابی صحیح و بررسی مدارک و اسنادی که معلمان در سامانه  رتبه بندی بارگذاری کرده اند را آموزش داده تا امتیازات محاسبه و رتبه  هر شخص که بین یک تا پنج است، مشخص شود. 

وی با اشاره به معرفی اشخاص بعنوان ارزیاب گفت: این افراد از بین معلمان، دبیران، مدیران، معاونان و کارشناسان ادارات بوده که حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم تربیتی و روانشناسی می باشند که از طریق فراخوان نام نویسی کرده و انتخاب شدند. 

این مسوول  افزود: برای هر ششصدنفر، سه ارزیاب معرفی می شود که پس از آموزش وارد سامانه رتبه بندی می شوند و با بررسی مدارک، امتیازات محاسبه و رتبه معین می شود.

لزوم تایید نهایی اطلاعات از سوی فرهنگیان

رئیس مرکز سنجش، پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش  هم دراین همایش با اشاره به زمان بارگذاری مدارک و تکمیل خوداظهاری در سامانه تاکید کرد: درحال حاضر سامانه فعال بوده و همکاران می توانند تایید نهایی را ثبت کنند که از همه  فرهنگیان درخواست دارم که هرچه سریع تر نسبت به تایید نهایی اطلاعات خود در این سامانه اقدام نمایند.

محسن زارعی در آیین افتتاحیه دوره آموزش ارزیابان طرح رتبه بندی معلمان استان های جنوب کشور در شیراز گفت: هشتمین دوره تربیت ارزیابان حرفه ای رتبه بندی معلمان کشور با محوریت استان فارس با حضور پانصد و سی فرهنگی از استان های هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد وفارس برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش،پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به روند انتخاب ارزیابان گفت: همکاران براساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل ها توسط ادارات آموزش و پرورش شناسایی و معرفی شده اند. 

زارعی به روند برگزاری مرحله   اول دوره تربیت ارزیابان که در تهران، کرمانشاه، مشهد برگزار شد، اشاره کرد و از برگزاری این دوره برای استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل خبر داد.

 این دوره چهار روزه با حضور ۵۳۰  ارزیاب از استان های بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد احمد، هرمزگان و فارس در شهر شیراز درحال برگزاری است.

نظر شما