شناسهٔ خبر: 56358573 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر علوم خبر داد؛

ارائه گرنت مالکیت فکری برای حمایت از ثبت اختراعات دانشگاهیان

مهتاب چابوک

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم از ارائه گرنت مالکیت فکری برای حمایت از ثبت اختراعات دانشگاهیان و محققان خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی خیرالدین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به راه اندازی کارگروه مالکیت فکری در وزارت علوم اظهار کرد: موضوع مالکیت فکری یکی از زیرساخت‌های پر اهمیت برای توسعه نوآوری بوده و از این جهت باید نگاه ویژه‌تری نسبت به موضوع فناوری و نوآوری داشته باشیم چرا که بسیاری از رویدادهای حوزه اقتصادی به مفاهیم مالکیت فکری بستگی دارد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به تصویب طرح گرنت مالکیت فکری ویژه محققان گفت: در همین راستا گرنتی برای تجاری سازی دارایی فکری در نظر گرفته شده که براساس آن هزینه‌های ثبت ایده، ارزش‌گذاری و فروش تا حد قابل قبولی مورد پوشش قرار می‌گیرد.

این مقام مسول وزارت علوم ضمن اشاره به اینکه به واسطه اجرای این طرح ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت خواهد شد، گفت: طی سال‌های گذشته رشد قابل توجهی در ثبت اختراعات به ویژه در خارج از کشور داشتیم و با توجه به اینکه بحث ثبت اختراع به ویژه ثبت اختراع بین المللی به هزینه نیاز دارد، دنبال این هستیم که برای بحث مالکیت فکری و ثبت ایده و دانش یک هزینه‌ای را تحت عنوان گرنت مالکیت فکری در راستای کمک به بحث مالکیت فکری در نظر بگیریم.

خیرالدین خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری وزارت دادگستری و مجموعه‌های آموزشی و پژوهشی وزارت علوم اجرا خواهد شد؛ هنوز بودجه مورد نظر برای این طرح مشخص نشده و در حال کار بر روی آن هستیم.

نظر شما